NOC Manager för ett internationellt bolag
Adecco Sweden AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige NOC Manager för ett internationellt bolag
Är du en erfaren teamledare med teknisk bakgrund och intresse för IT? Vill du tillhöra ett växande bolag med en internationell och dynamisk miljö? Trivs du att leda ett team och ha frihet under ansvar? Ta chansen och läs vidare!
Publiceringsdatum2022-08-11Om tjänstenI rollen som NOC Manager ingår ansvar för att förnya, leda, utveckla och effektivisera NOC (Network Operating Center), ett dygnet runt övervakningscenter av tekniska installationer världen över. Du leder ett team som består av ca 10 personer som arbetar som 1 linjesupport med övervakning, remote support samt troubleshooting, vid behov eskalering till lokala serviceansvariga. Teamet är även involverade vid installation av nya systeminstallationer. Du kommer ansvara för den dagliga driftövervakningen inklusive incidentkoordinering samt leda och utveckla NOC teamet. Du arbetar nära dina medarbetare och verksamheten, vilket innebär att du till stor del arbetar operativt. Vidare har du övergripande budget- och personalansvar samt ansvarar för schemaläggning av dina medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår medarbetarsamtal och skapa individuella utvecklingsplaner för dina medarbetare.
I denna tjänst kommer du att rapportera till VP IT & Operations. Du arbetar från kontoret i Solna där ca 20 kollegor finns.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten, alternativt likvärdiga arbetserfarenheter. Du har 3-5 årserfarenhet inom IT-området och erfarenhet som teamledare. Ditt intresse för IT är stort och du har ett brett teknikkunnande.
För att lyckas och trivas i rollen som NOC Manager är du strukturerad, noggrann och gillar ett högt arbetstempo. Du har förmågan att se helheten och snabbt kunna ändra prioritering genom ett flexibelt arbetssätt. Du använder din tekniska erfarenhet och positiva och lösningsorienterade attityd för att på bästa sätt leda teamet och individernas utveckling. Du behöver goda kunskaper i svenska och engelska, både i skrift och tal då en stor del av ditt dagliga arbete inkluderar båda språken.
Vi erbjuder
Stora utvecklingsmöjligheter och samarbeten både nationellt och internationellt. Du erbjuds ett öppet landskap baserad på laganda, tillit samt respekt. Du får även frihet under ansvar och bra förmåner som ett tryggt pensionssystem och försäkringsförmåner.
Om bolaget
Ett globalt ledande leverantör inom ITS - Intelligent Transportation Systems - som erbjuder tjänster för ett effektivt, tryggt och miljövänligt transportsystem. Genom att erbjuda världsledande vägtull och trafikhanterings åtgärder underlättar det för kunder och partners världen över att digitalisera transportinfrastrukturen och övervinna de nutida trafikutmaningarna för ett bättre samhälle.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Sheyda Ali via
sheyda.ali@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.se Välkommen med din ansökan!
Sökord: NOC, NOC manager, Network Operations Center, IT, Computer Science, Team Leader, Kundservice, Incidenthantering, Kundtjänst,
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön + provision
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAdecco Sweden AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-38419".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 6875722
Observera att sista ansökningsdag har passerat.