Nestlé-ägt företag söker administratör med logistikkunskaper

Manpower AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Kanske är det via oss som du hittar ditt drömjobb? Välkommen att registrera ditt CV och söka någon av våra tjänster.

Vår kund Hälsans Kök är i en expansiv process och behöver nu förstärkning av en administratör för att koordinera olika logistikprocesser.

Hälsans Kök ägs av Nestlé och är marknadsledande i Sverige på vegetariska produkter. Du kommer i denna roll arbeta i nära samarbete med resten av teamet på fem personer, men också kunna arbeta självständigt och kunna ta eget ansvar.

Publiceringsdatum
2016-08-24

Dina arbetsuppgifter
• leda och koordinera arbetet mot EDI
• koordinera möten mellan projektledare som sitter i Holland och kunder
• säkerställa att rutiner och processer dokumenteras
• dokumentera faktureringsprocessen och manuellt korrigera, kreditera och omfakturera felaktiga faktor
• övervaka och göra prognoser för lagersaldo
• dokumentera processer inom ekonomirapporteringen

Bakgrund
För att kunna trivas och utföra dessa arbetsuppgifter ser vi att du:

• har en eftergymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning eller inom ekonomi
• har arbetat med logistik eller på annat sätt fått förståelse för logistiska flöden
• har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift då engelska är koncernspråk
• har mycket goda kunskaper i svenska då svenska används i kontakten med terminaler

Meriterande:

• om du har arbetat som controller
• om du har erfarenhet av SAP eller liknande affärssystem.

Mer om uppdraget
Du blir anställd av Manpower och uthyrd till kund. Detta uppdrag är på 3 månader med start omgående. Uppdraget är på heltid, kontorstider mellan kl 8 - 17. Kontoret är beläget i centrala Stockholm på Garnisonen.

Vad kan vi på Manpower erbjuda dig?
Vi på Manpower hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många attraktiva företag och kan öppna dörren till intressanta och spännande uppdrag. Som resurskonsult hos oss får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård ingår också.

Vill du veta mer?
Urval och presentationen till kunden kommer ske löpande, så ansök idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Alexandra Nordeborg, 08-452 33 57, eller på

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-05
Ange följande referens när du ansöker: 9407
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Alexandra Nordeborg 040- 6606322 alnord@manpower.se

Företag
Manpower AB

Adress
Manpower AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3009999

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: