Nämndsekreterare till Socialförvaltningen

Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Om arbetsplatsen
Socialförvaltningen erbjuder råd, stöd och service till äldre, personer med funktionsnedsättning, barn, ungdomar, familjer, nyanlända samt personer med beroendeproblematik. Vi bedriver också förebyggande och uppsökande arbete. Socialförvaltningen är organiserad i Individ och familjeomsorgen (IFO), myndigheten för äldre och funktionsnedsättning och utförardelarna inom äldreomsorgen, funktionsnedsättning och IFO som arbetsmarknadsenhet och öppenvård.

Planering- och utvecklingsenheten arbetar med förvaltningsövergripande frågor och utgör ett stöd för politiker och förvaltningens verksamheter. Enheten utreder, bereder och sammanställer ärenden inför de politiska sammanträden som den också administrerar. Enheten utgör också stabsfunktion till förvaltningsledningen vad gäller ledning, styrning och uppföljning - inklusive kvalitet, patientsäkerhet och systematisk arbetsmiljöarbete.

Tjänsten som nämndsekreterare är centralt placerad på socialförvaltningen med placering i kommunhuset i Salems centrum.

Publiceringsdatum
2023-09-12

Dina arbetsuppgifter
Du förbereder inför och dokumenterar vid nämndsammanträden och vid individutskottet. Tjänsten innebär att du har en nyckelroll när det gäller samordning och administration av ärendeprocessen till nämnd. I tjänsten ingår bland annat att:

• ansvara för dokumentationen i anslutning till presidieberedning, nämndmötena samt individsutskotten samt förberedelser, utskick av handlingar och protokollskrivande
• planera och kvalitetssäkra ärendeberedningsprocessen
• granska beslutsunderlag inför nämnd och individutskott
• ge stöd till politikerna i nämnden kring arvoden, hantering av handlingar och andra praktiska förutsättningar för att genomföra möten
• ansvara för registratur, arkivering och fakturahantering
• uppdatera information på hemsida och intranät

I uppdraget ingår hantering av nämndens diarieföring av handlingar och ärenden samt utlämnande av allmänna handlingar. Nämndsekreterare ansvarar för arkiveringen av nämndens dokument.

Salems kommun använder sig av Lex som diarieföringssystem och stöd i den politiska beslutsprocessen. Du är också ansvarig för att kommunicera besluten till myndigheter och handläggare.

I rollen ingår också att fungera som expert inom registratur och arkivfrågor och förstå hur du ska organisera, stötta och öka kunskapen inom organisationen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• Erfarenhet av arbete som nämndsekreterare
• Erfarenhet av socialförvaltningens verksamhet
• Erfarnhet av registrators- och arkivarbete
• Erfarenhet av att strukturera, planera och organisera större processer som involverar olika aktörer samt att hålla uppsatta tidsramar
• Uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska språket

Rollen kräver att du är strukturerad och duktig på att planera, organisera och prioritera. Du är van vid att arbeta självständigt och driva egna processer. Socialförvaltningen är en förhållandevis liten organisation vilket gör att arbetsuppgifterna kan variera och att alla hjälps åt med det som behöver göras.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum 2023-09-26.

Obekväm arbetstid i form av kvällssammanträden förekommer vid några tillfällen under månaden.

Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Salems kommun (org.nr 212000-2874), http://www.salem.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Förvaltningschef
Jenny Thorsell
jenny.thorsell@salem.se
08-532 597 20

Jobbnummer
8104089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: