Nämndsekreterare till kommunkansliet

Heby Kommun / Administratörsjobb / Heby
2025-05-13


Visa alla administratörsjobb i Heby, Sala, Östhammar, Enköping, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heby Kommun i Heby

Är du expert på att hålla koll på detaljer och älskar att organisera? Som nämndsekreterare hos oss är du den oumbärliga hjälten bakom kulisserna.

Om du är redo att ta dig an en roll där din noggrannhet och organisationsförmåga verkligen gör skillnad, då är det här jobbet för dig.



Rollen
- Du är en nyckelperson för att samordna, administrera och utveckla ärendeprocessen för bygg- och miljönämnden. Du förbereder sammanträden, granskar beredningsunderlag, sammanställer handlingar, för protokoll och stödjer förtroendevalda och handläggare i praktiska frågor i ärendeberedningen.
- Du har ett nära samarbete med handläggare inom bygg- och miljö i Tierps kommun eftersom vi från 2026 har ett samverkansavtal med dem.
- Du har en central roll i diarieföring och har en viktig roll i arbetet vid allmänna val.
- Vi är en liten kommun med stor variation i våra arbetsuppgifter därför kan de tillkomma arbetsuppgifter inom kanslienhetens uppdrag beroende på dina intressen och verksamhetens behov.



Det här är vi
Vi på kommunkansliet är ett glatt gäng som jobbar prestigelöst och med fokus på utveckling. Våra dagar fylls med idéutbyte, samarbete och många skratt. Vi jobbar som nämndsekreterare, kommunsekreterare, registrator, arkivarie och verksamhetsutvecklare inom digitalisering. Vi trivs på jobbet och är stolta över det vi gör. Välkommen till oss!



Är det här du?
Vi vill att du:

- har universitets- eller högskoleexamen inom offentlig förvaltning, eller liknande utbildning/erfarenhet som vi tycker är relevant för tjänsten.
- har erfarenhet av arbetet i en politiskt styrd organisation och intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor.
- har goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagstiftningen.
- kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift och är tydlig i din kommunikation, på svenska.
- kan arbeta självgående och är noggrann, ansvarsfull och har ett serviceinriktat förhållningssätt med god samarbetsförmåga.
- har B-körkort, då sammanträden ibland sker utanför tätorten Heby.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi ger dig mer än ett jobb

Hos oss får du en trygg anställning med många förmåner. Att du känner att du utvecklas på arbetet ser vi som en nyckel till att trivas. Som arbetsgivare tycker vi det är viktig att lyssna på våra medarbetare; vi värdesätter din kompetens och uppskattar att få höra dina tankar och idéer.

Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna. Vi är 1100 kollegor som ser fram emot att välkomna dig!

Läs gärna mer om våra förmåner och medarbetare på http://www.heby.se och följ oss på https://www.linkedin.com/company/1802496/admin/dashboard/ och https://www.facebook.com/HebyKommun/.

Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Fast, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/48".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Heby kommun (org.nr 212000-2049)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunkansliet

Kontakt
Karin Eljansbo, kanslichef
0224-36113

Jobbnummer
9335816

Prenumerera på jobb från Heby Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heby Kommun: