Nämndsekreterare/registrator

Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Härjedalen
2016-06-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare/registrator" (publicerad 2016-09-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen i Härjedalen

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

En funktion för gemensam nämndadministration och registratur är under uppbyggnad. Tillsammans med övriga medarbetare på funktionen ansvarar du för ärendehanteringsprocessen, från registrering till arkivering. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår gemensamma nämndadministration och registratur.

Publiceringsdatum
2016-06-17

Dina arbetsuppgifter
• Du arbetar nära förtroendevalda och tjänstemän på central nivå i kommunen. Du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med kommunal- och förvaltningsrätt och andra för verksamheterna gällande styrdokument, vilket innebär att du deltar i sammanträden, för protokoll samt ansvarar för förberedelser och efterarbeten. Visst utredningsarbete ingår. Du ansvarar även för registrering av inkommande och utgående handlingar och övriga förekommande arbetsuppgifter. Arbetet innebär många interna och externa kontakter. I arbetet ingår att kunna ersätta övrig personal vid kortare tid.
• Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas

Kvalifikationer
• Du bör ha utbildning på akademisk nivå inom relevant lagstiftning samt kommunal- och förvaltningsrätt eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du bör ha goda kunskaper om och förståelse för den kommunala beslutsprocessen samt tidigare erfarenhet av att arbeta i ett digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem

Dina egenskaper
• Den person vi söker ska vara flexibel och trivas att arbeta i ett team. Du ska ha en uttalad känsla för service, vara utvecklingsorienterad, strukturerad, kvalitetsmedveten samt kunna hantera stress. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och sociala förmåga

Vi erbjuder:
• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Månadslön
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-10
Ange följande referens när du ansöker: 3121985145
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Kallberg, Kanslichef 0680-16175 0680-16100
Kristina Pålsson, Ombud Vision (+46) 0680-16132 0680-16100

Företag
Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen

Adress
Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
2910903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens Kommun, Kommunledningsförvaltningen: