Nämndsekreterare/Kanslikoordinator
Patientnämndernas kansli, Borås, Mariestad, Uddevalla / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli, Borås, Mariestad, Uddevalla i Borås Västra Götalandsregionen
Patientnämndernas kansli har som uppgift att stödja de fyra patientnämnderna i Västra Götalandsregionen. Kansliets viktigaste uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Kontor finns i Mariestad, Göteborg, Borås och Uddevalla.
Vi söker nu en nämndsekreterare/ kanslikoordinator om 100% med placering vid någon av följande enheter, Borås, Mariestad eller Uddevalla.
Publiceringsdatum2011-09-23Dina arbetsuppgifterSom nämndsekreterare kommer du att ansvara för administrationen kring två av fyra patientnämnder i Västra Götalandsregionen. Det innebär att du deltar i sammanträden och skriver protokoll. Du ansvarar för förberedelser och efterarbete kring dessa sammanträden. Du ska säkra att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och andra styrande dokument. Du kommer även att ansvara för administrationen kring patientnämndernas Gemensamma Presidium.
Som kanslikoordinator kommer du att arbeta med kansliets löpande driftsfrågor inom ekonomi, personal, och IT i form av planering, hantering, uppföljning och redovisning. Du svarar även för koordinering av kansliets arbete med arbetsmiljö-, miljö-, brandskydd - och säkerhetsfrågor. Du kommer att ansvara för förvaltningens dokumenthantering och arkivföring, utveckla och följa upp rutiner inom området. Du kommer även att ha en viktig roll i att planera kansligemensamma utbildningsaktiviteter för både tjänstemän och nämndens politiker.
Arbetet medför resor i tjänsten.
Kvalifikationer• Du har en för tjänsten lämplig högskoleexamen på minst tre år, eventuellt annan utbildning och reell kompetens som bedöms likvärdigt.
• Du har erfarenheter av liknande roll och arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning.
• Du har goda IT-kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika datasystem, samt kunskaper inom verksamhets- och ekonomifrågor.
• Du uttrycker dig väl i tal men framför allt i skrift.
Meriterande är erfarenhet av nämndadministration, dokumenthantering samt förändrings- och utvecklingsarbete. Arbete med personal, ekonomi och övriga driftfrågor, liksom uppföljning och redovisning är också meriterande.
Stor vikt läggs vid personliga egenskaper:
• Du är initiativrik, resultatinriktad samt har ansvarkänsla.
• Du gillar att hantera många uppgifter parallellt och kan prioritera.
• Du samarbetar väl, skapar och upprätthåller goda relationer.
• Du är noggrann och kan arbeta självständigt
• Du har servicekänsla
Övrig informationVi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattning100% tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-09
Ange följande referens när du ansöker: 2011/1936
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFörvaltningschef Yvonne Tellskog, tel: 0521-27 55 85, Nämndsekreterare Julia Lang, tel: 031-63 70 11
Utredare Margareta Lönn, tel: 0501-621 72
Facklig kontaktSACO Kurt Liljekvist mobil: 0709 - 69 43 89,, Pia Ekbom-Johansson tel: 031 - 342 07 09
SKTF Sune Olsson, tel: 031-63 96 02, Vårdförbundet Rutger Gram mobil: 0706 - 23 65 42
FöretagPatientnämndernas kansli, Borås, Mariestad, Uddevalla
AdressPatientnämndernas kansli, Borås, Mariestad, Uddevalla
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
Jobbnummer 1037572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.