Nämndsekreterare
Ljungby kommun, Tekniska förvaltningen / Administratörsjobb / Ljungby
2021-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2024-08-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Ljungby,
Älmhult,
Hylte,
Alvesta,
Värnamo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ljungby kommun, Tekniska förvaltningen i Ljungby Ljungby kommuns värdegrund är; "Vi är öppna, vi är framåt och vi vill". Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss.
Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.
Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, aktivitets- och massagebidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.
Kommunen växer med vår vision "I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans, 35 000 invånare år 2035" och vi vill ha med dig på den resan. Vill du vara med?
Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.
Besök oss gärna på
www.ljungby.se/jobb Välkommen till oss!
Publiceringsdatum2021-12-01ArbetsuppgifterSom nämndsekreterare i tekniska förvaltningen har du stor betydelse för den politiska processen inom tekniska förvaltningen där du kommer att ansvara för administrationen i nämndsprocessen och se till att handlingar hanteras på ett korrekt och rättssäkert sätt. Du har en samordnande roll i arbetet med tekniska nämnden och dess utskott. Du är sekreterare vid nämndens sammanträden och upprättar kallelser, dagordningar och protokoll. Arbetsuppgifterna omfattar även ärendeberedning, kontroll av ärendeflöden, planering och arkivarbete. Ibland skriver du minnesanteckningar från olika arbetsgrupper.
Arbetet sker i nära samarbete med andra tjänstemän vars ärenden behöver ett politiskt beslut. Du är ensam i din roll, men arbetar tillsammans med dina kollegor på en avdelning där ni tillsammans levererar administrativt stöd inom ett flertal områden. Du kommer att upprätthålla och utveckla administrativa rutiner inom nämndadministration och dokumenthantering samt kommunicera dessa till medarbetarna på förvaltningen.
Som nämndsekreterare är du även registrator, vilket innebär att du sköter nämndens postöppning (pappers- och e-post) och diarieför merparten av förvaltningens handlingar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Ciceron. Du expedierar och arkiverar handlingar och beslut och arbetar för en digitaliserad ärendekedja.
KvalifikationerDu har minst gymnasieexamen och gärna någon eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap eller offentlig förvaltning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har dokumenterad kunskap om lagar som styr offentlig förvaltning, som kommunallagen och förvaltningslagen. Vi tror att du har god kännedom om kommunsektorn och har arbetat nära politiska beslutsfattare på kommunnivå. Vana vid att arbeta i ärendehanteringssystemet Ciceron samt arkivkunskap är meriterande.
Du som söker har också ett stort intresse för den offentliga processen samt motivation och förståelse för demokratiska spelregler. Vi ser att du har en fallenhet för att skriva och uttrycka dig i det svenska språket och att du tycker om att formulera dig på ett sätt som fångar sammanhanget och gör det förståeligt för läsaren. Du har kunskap och intresse för att använda modern teknik i det dagliga arbetet. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva dina processer vidare. Vi tror att du som söker med fördel har erfarenhet av administrativt och/eller serviceinriktat arbete.
Som person har du en god samarbetsförmåga samt är lugn och stabil. Du har förmågan att kunna fokusera på rätt saker och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du gillar att ta ansvar och leverera god och tydlig service. Du är strukturerad och har förståelse och respekt för vikten av att följa rutiner och regelverk. Du är noggrann, men har också förmåga och vilja att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Självklart bidrar du till vår goda arbetsmiljö!
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila
inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.
I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLjungby kommun, Tekniska förvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1073566".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ljungby kommun (org.nr 212000-0670)
Arbetsplats Ljungby kommun, Tekniska förvaltningen
Kontakt Administrativ chef
Lisa Åberg
lisa.aberg@ljungby.se 0372-78 93 10 Jobbnummer 6144126
Observera att sista ansökningsdag har passerat.