Nämndsekreterare
Härnösands Kommun / Administratörsjobb / Härnösand
2017-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2022-02-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härnösands Kommun i Härnösand,
Kramfors,
Ånge,
Emmaboda eller i
hela Sverige Vi arbetar med att skapa bra dagar för alla som bor i Härnösand. Tillsammans bygger vi ett Härnösand att vara stolta över, som växer och gör skillnad i människors liv. Härnösands kommun har ca 1800 medarbetare varav drygt 800 arbetar inom Socialförvaltningen. Vi ansvarar för stöd och omsorg till äldre, individer och familjer, personer med funktionsnedsättning och brukare med behov av hälso- och sjukvård. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare nu och för framtiden.
Vår värdegrund är KUND, ANSVAR och GLÄDJE. För dig är det självklart att utgå från den i mötet med kund/brukare, anhöriga/närstående och kollegor/samarbetspartners.
Socialförvaltningen söker en nämndsekreterare
Eftersom en medarbetare gått vidare till andra arbetsuppgifter inom enheten söker vi dig som vill bli en av oss inom socialförvaltningens administrativa enhet.
Nämndsekreteraren är en viktig länk mellan politiker, medborgare och tjänstemän i förvaltningen.
Publiceringsdatum2017-11-01Dina arbetsuppgifterSom nämndsekreterare inom socialförvaltningen i Härnösands kommun arbetar du med nämndadministration, du planerar tillsammans med tjänstemän och förvaltningschef, du upprättar föredragningslistor och för protokoll vid nämndens sammanträden och utskott samt ansvarar för beslutsexpediering. Nämndens administration av handlingar sker digitalt.
Du kommer även att ingå i olika samverkansgrupper med kommunsekreterare och övriga nämndsekreterare i kommunen. Du är också ett stöd till förtroendevalda, förvaltningsledning och chefer i kommunala och förvaltningsrättsliga ärenden.
I tjänsten som nämndsekreterare ingår även att ansvara för samordning av socialförvaltningens arkiv samt fungera som internkonsult i arkiv- och diariefrågor. Du kommer även att arbeta med intern och extern kommunikation via intranät och hemsida. Du har också en roll i förvaltningens synpunktshantering. I tjänsten kan även andra arbetsuppgifter ingå som till exempel vissa utredningsuppdrag.
KvalifikationerDu ska ha lämplig utbildning på lägst högskolenivå och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska ha goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, tryckfrihetsförordningen och gällande regelverk för hantering av personuppgifter. God förmåga att hantera det svenska språket i både tal och i skrift är ett krav. Serviceanda, flexibilitet och samarbetsförmåga är egenskaper vi sätter stort värde på. Då administrationen till stor del är digital är goda IT-kunskaper ett krav.
Arbetstid och varaktighetHeltid. Tjänsten är tillsvidare med tillträde 2018-03-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningIndividuell lönesättning.
Kommunen tillämpar rökfri arbetstid.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Ehn, Enhetschef adm.enheten
eva.ehn@harnosand.se 0611-34 83 46
Annelie Persson, Vision
annelie.persson@harnosand.se 073-274 54 50
FöretagHärnösands Kommun
AdressHärnösands Kommun
Härnösands kommun
Socialförvaltningen
87180 Härnösand
KontorsadressNorra Kyrkogatan 2
Härnösand
Jobbnummer 3779641
Observera att sista ansökningsdag har passerat.