Nämndsekreterare
Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb / Göteborg
2014-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2017-02-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Göteborg,
Borås,
Vänersborg,
Skövde,
Mariestad eller i
hela Sverige Patientnämndernas kansli har som uppgift att stödja de fyra patientnämnderna i Västra Götalandsregionen. Kansliets viktigaste uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Kontor finns i Mariestad, Göteborg, Borås och Uddevalla.
Patientnämndernas kansli har som uppgift att stödja de fyra patientnämnderna i Västra Götalandsregionen.
Kansliets viktigaste uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Kontor finns i Mariestad, Göteborg, Borås och Uddevalla.
Till patientnämndernas kansli söker vi nu en nämndsekreterare, tillsvidareanställning 100 %. Provanställning kan bli aktuellt.
Publiceringsdatum2014-09-15Dina arbetsuppgifterVi söker en engagerad, ansvarsfull och positiv nämndsekreterare/ administratör. Du blir en nyckelperson på förvaltningen. Arbetet är omväxlande och innebär kontakter med politiker, tjänstemän och allmänheten. Du kommer att ingå i förvaltningens administrativa grupp och är med och bidrar till organisationens utveckling. Som nämndsekreterare ansvarar du för att förbereda, organisera, protokollföra och hantera handlingar till de fem patientnämnder som regionfullmäktige har beslutat att införa från 1 januari 2015. Du utgör ett administrativt stöd åt presidier, förvaltningschefen och andra medarbetare inom det gemensamma kansliet. I dina arbetsuppgifter ingår dokumenthantering med ansvar som arkivredogörare. I tjänsten ingår att vara kontaktperson mot interna och externa leverantörer, svara för olika driftfrågor, beställningar och fakturahantering. Ditt ansvar blir också att administrativt säkerställa funktionerna för "en ingång" till patientnämnderna från 2015. Du kommer att bistå gällande förvaltningens arbete och redovisning i miljö- kemikalie- och säkerhetsfrågor. Arbetet innebär resor i tjänsten.
KvalifikationerDu har:
• Relevant formell utbildning, gärna inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet som nämndsekreterare.
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenheter av kansliadministrativa arbetsuppgifter, gärna kring dokumenthantering
• Goda IT- kunskaper
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
Arbetet kräver att du är en god, flexibel och noggrann organisatör med utmärkt datorvana. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom resultat och serviceinriktad, god samarbetsförmåga, ett gott omdöme samt ett positivt förhållningssätt.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-29
Ange följande referens när du ansöker: 2014/4022
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYvonne Tellskog, Förvaltningschef 010 - 441 04 95
Julia Lang, Kommunikatör 010 - 441 20 01
Mona-Lisa Dahlberg, Förvaltningsjurist 010-441 20 09
Facklig kontaktSune Olsson Vision 031-63 96 02
Ruger Gram Vårdförbundet 0706 - 23 65 42
FöretagPatientnämndernas kansli
AdressPatientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
KontorsadressDiariet, Regionens Hus
Jobbnummer 1997462
Observera att sista ansökningsdag har passerat.