Nämndsekreterare

Patientnämndernas kansli / Administratörsjobb / Göteborg
2014-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2017-02-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Patientnämndernas kansli i Göteborg, Borås, Vänersborg, Skövde, Mariestad eller i hela Sverige

Patientnämndernas kansli har som uppgift att stödja de fyra patientnämnderna i Västra Götalandsregionen. Kansliets viktigaste uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Kontor finns i Mariestad, Göteborg, Borås och Uddevalla.

Patientnämndernas kansli har som uppgift att stödja de fyra patientnämnderna i Västra Götalandsregionen.

Kansliets viktigaste uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Kontor finns i Mariestad, Göteborg, Borås och Uddevalla.

Till patientnämndernas kansli söker vi nu en nämndsekreterare, tillsvidareanställning 100 %. Provanställning kan bli aktuellt.

Publiceringsdatum
2014-09-15

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en engagerad, ansvarsfull och positiv nämndsekreterare/ administratör. Du blir en nyckelperson på förvaltningen. Arbetet är omväxlande och innebär kontakter med politiker, tjänstemän och allmänheten. Du kommer att ingå i förvaltningens administrativa grupp och är med och bidrar till organisationens utveckling. Som nämndsekreterare ansvarar du för att förbereda, organisera, protokollföra och hantera handlingar till de fem patientnämnder som regionfullmäktige har beslutat att införa från 1 januari 2015. Du utgör ett administrativt stöd åt presidier, förvaltningschefen och andra medarbetare inom det gemensamma kansliet. I dina arbetsuppgifter ingår dokumenthantering med ansvar som arkivredogörare. I tjänsten ingår att vara kontaktperson mot interna och externa leverantörer, svara för olika driftfrågor, beställningar och fakturahantering. Ditt ansvar blir också att administrativt säkerställa funktionerna för "en ingång" till patientnämnderna från 2015. Du kommer att bistå gällande förvaltningens arbete och redovisning i miljö- kemikalie- och säkerhetsfrågor. Arbetet innebär resor i tjänsten.

Kvalifikationer
Du har:

• Relevant formell utbildning, gärna inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet som nämndsekreterare.
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenheter av kansliadministrativa arbetsuppgifter, gärna kring dokumenthantering
• Goda IT- kunskaper
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

Arbetet kräver att du är en god, flexibel och noggrann organisatör med utmärkt datorvana. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom resultat och serviceinriktad, god samarbetsförmåga, ett gott omdöme samt ett positivt förhållningssätt.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-29
Ange följande referens när du ansöker: 2014/4022
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne Tellskog, Förvaltningschef 010 - 441 04 95
Julia Lang, Kommunikatör 010 - 441 20 01
Mona-Lisa Dahlberg, Förvaltningsjurist 010-441 20 09

Facklig kontakt
Sune Olsson Vision 031-63 96 02
Ruger Gram Vårdförbundet 0706 - 23 65 42

Företag
Patientnämndernas kansli

Adress
Patientnämndernas kansli
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad

Kontorsadress
Diariet, Regionens Hus

Jobbnummer
1997462

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Patientnämndernas kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Patientnämndernas kansli: