Nämndsekreterare
Region Gotland, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Gotland, Socialförvaltningen i Gotland Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra invånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.
Välkommen att bli en av oss!
Socialförvaltningen har ca 1 650 anställda och ansvarar för socialtjänst, äldreomsorg och omsorg om funktionsnedsatta. Förvaltningen styrs av socialnämnden. Som nämndsekreterare arbetar du på förvaltningskontoret på nämndens och socialdirektörens uppdrag.
Publiceringsdatum2013-12-04ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta som sekreterare i nämnden, arbetsutskott, förvaltningens ledningsgrupp samt handikappsamråd. I uppdraget ingår även att vara ersättare för nämndsekreterare i individutskott. Nämndsekreteraren ansvarar för processer och rutiner kring socialnämndens arbete, så som kvalitetssäkring av sammanträdeshandlingar, förberedelser av handlingar och kallelser inför utskott- och nämndsammanträden. Du ansvarar för
protokoll vid nämndsammanträden samt deltar i utvecklingen av nämndarbetet. Som nämndsekretare arbetar du även med administration av ärendehantering och enklare utredningar till exempel svar på medborgarförslag. Nämndsekreteraren bistår förvaltningen med stöd i frågor som gäller nämndhandlingar och dokumenthantering.
KvalifikationerVi söker dig som har högskoleutbildning, till exempel inom statsvetenskap, socialt arbete eller samhällsvetenskap. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i kommunal lagstiftning. Du har erfarenhet från kommunal- eller offentlig förvaltning som gett dig kunskaper om och förståelse för att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Erfarenheter från administrativt arbete ser vi som meriterande. En förutsättning för att lyckas i arbetet som nämndsekreterare är att god förmåga att uttrycka sig klart och tydligt i skrift och ett strukturerat arbetssätt. Du uppskattar ett självständigt arbete, tycker om att ge service och har ett professionellt förhållningssätt. Du är noggrann, har mycket god datorvana och har gärna erfarenhet av ärendehanteringssystem.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-02-01 eller enligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-30
Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på
www.gotland.com/levaInför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A365205
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarica Gardell, Socialdirektör 0498-263350
FöretagRegion Gotland, Socialförvaltningen
AdressRegion Gotland, Socialförvaltningen
62181 Gotland
Jobbnummer 1719779
Observera att sista ansökningsdag har passerat.