Nämndsekreterare - deltid, tillsvidare
Centrala förvaltningen, Heby kommun / Administratörsjobb / Heby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Heby,
Sala,
Östhammar,
Enköping,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centrala förvaltningen, Heby kommun i Heby Administrativa enheten/Central förvaltning
Nu söker vi
Nämndsekreterare
Ange ref.nr: 155/2015 KS
Den småskaliga kommunen med bra läge i en expanderande region. Traditioner i jord- och skogsbruk, tegel, trä, läder, hantverk och mekanisk industri. Små tätorter som utvecklas i demokratisk anda. En obyråkratisk organisation som löser sina uppgifter på ett praktiskt och okomplicerat sätt. Bra boendemiljö, smidiga kommunikationer och tillgång till avkopplande natur- och fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer
hälsofrämjande arbetsplatser.
Publiceringsdatum2016-02-09Dina arbetsuppgifterI Heby kommun är nämndsekreterarna samlade på central förvaltning inom den administrativa enheten. Du kommer att arbeta med huvudinriktning vård- och omsorgsnämnden och kultur- och fritidsnämnden. Det ingår att kunna ersätta sekreterare i andra nämnder vid behov.
Som nämndsekreterare är du ansvarig för nämndens ärendehantering. Det innebär uppgifter som diarieföring, sammanställning av handlingar och protokoll, utskick av kallelser, protokollskrivning, expediering av beslut, arkivering mm. I uppdraget ingår även att bevaka att ärenden kommer upp för beslut samt kvalitetsgranska beslutsunderlagen till nämnden.
Du ska även bistå nämndsordföranden, därför är det viktigt att du har goda kunskaper om kommunallag och annan relevant lagstiftning. Som nämndsekreterare kommer du också att vara en del i utvecklingen av nämndernas ärendehantering.
Bakgrund och kvalifikationer
Lämplig högskoleutbildning inom samhällsvetenskap och/eller juridik eller förvärvat nödvändiga kvalifikationer genom att ha arbetat som nämndsekreterare. Du har kunskaper i kommunallagen samt förvaltningslagen. Du kan kommunicera väl i tal men framförallt i skrift.
Det är viktigt att du kan organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt hålla tidsgränser. Kunskap och erfarenhet av att arbeta med IT som verktyg för administration och verksamhetsutveckling är meriterade.
Vi räknar med att du som person är strukturerad, kvalitetsmedveten och har ett gott bemötande. Du har känsla för service, är självgående och har lätt för att samarbeta med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder Dig
Engagerade medarbetare
Möjlighet att utvecklas i din yrkesroll
Friskvårdskuponger
Arbetstid: Omfattningen är deltid, 50 % tillsvidare.
Tillträde: maj 2016 eller enligt överenskommelse
Sista dag att ansöka är 4 mars 2016
Ange följande referens när du ansöker: 155/2015 KS
Individuell lönesättning tillämpas.
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Upplysningar lämnas av
Karin Eljansbo
Administrativ chef
0224-36113
SACO ? Elisabet Andersson, 0224-362 67
SSR ? Nils-Ove Lindblom, 0224-361 30
Vision ? Christina Svensson 0292-317 60 eller Mattias Lundin 0224-361 83
Så ansöker duVälkommen med din ansökan med ref nr, personligt brev och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post:
information@heby.seHeby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.
Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 155/2015 Ks
Ansökan kan skickas till e-postadress:
information@heby.seFöretagCentrala förvaltningen, Heby kommun
AdressCentrala förvaltningen, Heby kommun
74488 HEBY
KontorsadressTINGSGATAN 11
HEBY
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0224-36000
Faxnummer: 0224-30194
E-postadress:
information@heby.se Jobbnummer 2660757
Observera att sista ansökningsdag har passerat.