Myndighetschef
Tranemo Kommun , Myndighetsutövning / Administratörsjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Tranemo,
Svenljunga,
Gislaved,
Gnosjö,
Ulricehamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tranemo Kommun , Myndighetsutövning i Tranemo Tranemo kommun är vårt naturliga val av bostadsort. Här bor vi i en naturskön kommun i storstadens närhet. Här finns ett boende som passar alla - oavsett om man vill bo i en större ort, på landsbygden eller sjönära.
Vi bor i ett samhälle som jobbar för att vara ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart, där vi känner oss friska och trygga i en bra välfärd. Hos oss är mångkulturen en tillgång eftersom vårt samhälle är öppet och generöst.
Tranemo kommun har ett rikt förenings- och kulturliv. Kulturupplevelser är en viktig del av livet och fritiden är rik och varierad. Med stolthet lyfter vi fram våra kulturskatter och turistmål.
Kommunen, föreningarna och näringslivet har utvecklat en nära samverkan där ideella krafter och goda idéer tas tillvara - på det området är Tranemo kommun bland de bästa i Sverige.
Välutbyggda kommunikationer skapar möjligheter för medborgare. Det är enkelt och stimulerande att driva företag i Tranemo kommun där grogrunden finns för ett växande näringsliv.
I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Vi verkar för en stark känsla av samhörighet. Vi skapar mötesplatser som möjliggör inflytande och delaktighet i hela kommunen.
Närheten till varandra bygger relationer för framtiden
Omsorgssektionen är organiserad med tre funktionsområden, myndighetsfunktion, funktionsnedsättning och socialt stöd, vård- och omsorg.
Myndighetsfunktion, är det verksamhetsområde där sektionens myndighetsutövning är samlad. Myndighetsutövning omfattar följande lagområde Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS), Lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM) och Lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU).
Publiceringsdatum2016-04-07ArbetsuppgifterMyndighetsfunktionen är i en spännande utvecklingsfas där vi nu förstärker med ytterligare en chef. Därför undrar vi om du är den som vill leda, följa upp och utveckla arbetet inom vår myndighetsfunktion?
Myndighetsfunktionen består av två ansvarsområde där ett område är biståndshandläggning inom Vård- och omsorg, LSS/socialpsykiatri, ekonomiskt bistånd och vuxenhandläggning. Det andra området består av handläggning av barn och unga samt mottagningsenhet. Myndighetsfunktionens uppdrag är att utreda behovet av insatser enligt LSS, SoL, LVM och LVU samt att följa upp insatser.
Som Myndighetschef är du direkt underställd sektionschefen och ingår i omsorgssektionens ledningsgrupp och har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar.
Som myndighetschef ansvarar du för att medarbetare får det ärende nära stödet vad gäller ärendehandledning och metodstöd. Du ansvarar och håller dig och kollegorna uppdaterade vad gäller rättspraxis. Tillsammans med omsorgssektionens chefer och övriga kollegor tar du också en aktiv roll i vårt utvecklingsarbete med implementering av nya metoder och revidering av styrdokument samt deltar i arbetsgrupper tillsammans med både interna och externa samarbetspartners.
KvalifikationerSocionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har dokumenterad erfarenhet av arbete som ledare med ansvar för myndighetsutövning, personal, ekonomi, verksamhetsutveckling och resultat.
Ha förståelse för och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Har du erfarenhet av biståndshandläggning inom äldreomsorg och LSS, Socialpsykiatri så är det meriterande.
För att lyckas i uppdraget krävs att du:
• har helhetssyn och utövar ett gott ledarskap
• är mål- och resultatorienterad och drivande i utvecklings- och kvalitetsarbete
• inger förtroende och är lyhörd
• har ett upparbetat nätverk och förmåga att skapa nya relationer
• är omvärldsorienterad och har intresse, engagemang samt erfarenhet av socialtjänst, myndighetsutövning och samhällsutveckling
Vid den samlade bedömningen kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper.
B-körkort är ett krav
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-06-01 Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-23
Ange följande referens när du ansöker: 189/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHåkan Olsson, Ledarskaparna Chefsrekrytering OS
hakan.olsson@lcrm.seFacklig kontaktFackliga företrädare nås genom växel 0325- 576000
FöretagTranemo Kommun , Myndighetsutövning
AdressTranemo Kommun , Myndighetsutövning
Storgatan 26
51480 Tranemo
KontorsadressStorgatan 26 Tranemo
Jobbnummer 2768088
Observera att sista ansökningsdag har passerat.