Musiklärare med piano som huvudämne till Partille kulturskola

Partille kommun / Pedagogjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla pedagogjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Partille Kulturskola en kulturskola för alla! Vi erbjuder undervisning i musik, dans, drama och teater samt kons. Vi bedriver vår verksamhet i Kulturum mitt i centrala Partille likväl som i kommunens skolor. Välkommen till Partilles kulturskola och kulturmötesplats!


Publiceringsdatum
2022-04-11

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som kan undervisa våra elever i piano på individ- och gruppnivå. I ditt uppdrag som musiklärare med piano som huvudämne ingår även att undervisa i vår prova på verksamhet upptakten samt utföra andra uppdrag vid behov inom både Kulturskolan och grundskolan.

I samråd med din chef ansvarar du för din egen schemaläggning och uppföljning av schema samt nödvändig administration. Tillsammans med chef, kollegor och elever planerar och deltar du aktivt i aktiviteter utifrån Kulturskolans mål och åtaganden, såsom exempelvis utåtriktad verksamhet och konserter. Du deltar också aktivt i möten och fortbildningar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en pedagogisk högskoleutbildning och erfarenhet som är relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har lärarlegitimation. Du har erfarenhet av pianoundervisning både i grupp och enskilt samt mycket goda kunskaper i pianospel. Din huvudinriktning är modernare genrer såsom jazz, pop, R&B, rock osv.

Du ska ha kunskap om gruppundervisning med en uttalad gruppmetodik som bygger på den enskilda eleven såväl som på gruppens utveckling. Vi söker dig som är välstrukturerad och har en god förståelse för hur elever tar till sig kunskap på olika sätt. Du anpassar och utmanar dina elever i undervisningen och är en skicklig lärare som skapar varierande lärsituationer både i och utanför undervisningsrummet.

Du sätter eleverna i fokus och är lösningsorienterad. Du trivs bra att arbeta enskilt och är självgående samtidigt som du är bra på att samarbeta och driva projekt med kollegor. Du är initiativtagande och tar ansvar för dina elevgrupper samt verkar för goda kontakter med eleverna och deras föräldrar. Du har god digital kompetens och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är meriterande om du arbetat i StudyAlong verksamhetssystem.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

För att erhålla en tjänst hos oss behöver du kunna uppvisa utdrag från belastningsregistret. Beställ gärna ett nu via polisens hemsida så att det finns tillgängligt att visa upp inför en framtida rekrytering.

Vi kommer att tillämpa löpande rekrytering så skicka in din ansökan redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd på eftermiddag och kvällstid, dvs på elevernas fritid.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "135/22".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Kontakt
Kulturskolechef
Sofia Kinell-Jerpenberg
031-792 14 06

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Partille kommun
Senaste upphandlingen: Licenspartner

Jobbnummer
6528481

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun: