Medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS)

Borås Stad / Sjuksköterskejobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås Stad i Borås

Medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS)

till Vård- och äldreförvaltningen. Sista dag att ansöka är 2018-02-15.
(Ref nr 28:2018:4)

Vård- och äldreförvaltningen är från och med den 1 januari 2017 en ny fackförvaltning i Borås Stad med målet att ge en likvärdig och rättvis service till stadens invånare. Förvaltningen har cirka 2 200 medarbetare och cirka 80 chefer. Förvaltningens uppdrag är att effektivt utföra vård- och omsorgsinsatser till mer än 3000 brukare/patienter över hela Borås Stad.

Sociala omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet som arbetar med stöd och insatser till enskilda personer. Förvaltningen ansvarar även för kommunens socialpsykiatri som bedriver verksamhet för personer med psykisk funktionsnedsättning. Förvaltningen har cirka 1000 medarbetare och cirka 45 chefer.

Förvaltningarna delar på tre medicinskt ansvariga sjuksköterskor (MAS) och en medicinskt ansvarig rehabilitering (MAR).

Arbetsplats: Kvalitets- och utvecklingsfunktionen, på Vård- och äldreförvaltningen

Anställningsvillkor: Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent av heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Som medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) har du tillsammans med medicinskt ansvarig rehabilitering (MAR) och verksamhetscheferna för hälso- och sjukvård ett övergripande ansvar för kvalitet och säkerhet inom den kommunala hälso- och sjukvården.

Du tar emot, utreder och anmäler allvarliga risker, händelser och vårdskador till vårdgivaren och Inspektionen för vård och omsorg (IVO). I arbetsuppgifterna ingår, som en del i förvaltningarnas egenkontroll, att delta i övergripande analys av avvikelser och att utveckla avvikelsehanteringen. För att följa upp kvaliteten utför du i samverkan med MAR och socialt ansvarig samordnare (SAS) verksamhetstillsyn.

Du tar fram riktlinjer, rutiner samt material för egenkontroll. Du följer upp att riktlinjer och rutiner är kända och tillämpas i verksamheterna. Du har också en rådgivande funktion för verksamheterna i hälso- och sjukvårdsfrågor.

I tjänsten ingår att arbeta med verksamhetsutveckling och samverkan med andra vårdgivare. Som MAS deltar du också som en kvalitetssäkrande funktion i förvaltningarnas processarbete och framtagande av rutiner, vilket innebär att du har ett flertal samarbetspartners internt inom förvaltningarna.

Kvalifikationer: Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med mångårig erfarenhet från olika områden inom hälso- och sjukvård. Du har relevant vidareutbildning och erfarenhet att leda andra i hälso- och sjukvårdsarbete. Erfarenhet från socialpsykiatrin och/eller funktionshinderområdet är meriterande.
Du har god kunskap om lagstiftning och föreskrifter inom området. Du har gedigen vana av utredningsarbete och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. För att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer inom förvaltningarna krävs god pedagogisk förmåga.
Du trivs med att arbeta självständigt, men har också god förmåga att samarbeta med andra. Du har administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar i arbetet på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av avancerad IT-användning med inriktning vård och omsorg. I förvaltningarna används verksamhetssystemet VIVA.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort B är ett krav.
Kvalifikationer: Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med mångårig erfarenhet från olika områden inom hälso- och sjukvård. Du har relevant vidareutbildning och erfarenhet att leda andra i hälso- och sjukvårdsarbete. Erfarenhet från socialpsykiatrin och/eller funktionshinderområdet är meriterande.

Du har god kunskap om lagstiftning och föreskrifter inom området. Du har gedigen vana av utredningsarbete och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. För att kunna stödja, informera och utbilda medarbetare och chefer inom förvaltningarna krävs god pedagogisk förmåga.

Du trivs med att arbeta självständigt, men har också god förmåga att samarbeta med andra. Du har administrativ förmåga och är strukturerad, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar i arbetet på ett effektivt sätt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av avancerad IT-användning med inriktning vård och omsorg. I förvaltningarna används verksamhetssystemet VIVA. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är ett krav.

Upplysningar lämnas gärna av Maria Rangefil, chef för kvalitets- och utvecklingsfunktionen Vård- och äldreförvaltningen, tel. 033-35 70 15 eller av Marie Elm /Carina M-Ivarsson , MAS, 033-358412 eller 0766-230649. Fackliga företrädare når du via Borås Stads växel, tfn 033-35 70 00.

Välkommen med din ansökan senast 2018-02-15 ange ärendenummer 28:2018:4. Intervjuer och rekryteringar sker löpande, så vänta inte med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-01-24

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 28:2018:4
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås Stad

Adress
Borås Stad
Vård- och äldreförvaltningen
50180 Borås

Kontorsadress
Se vår hemsida www.boras.se

Jobbnummer
3921624

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås Stad: