Medicinsk sekreterare till Område kirurgi

Region Jämtland Härjedalen, Område Kirurgi, ögon, öron / Administratörsjobb / Östersund
2017-08-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare till Område kirurgi" (publicerad 2017-09-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Kirurgi, ögon, öron i Östersund

Är du en person som gillar att ha många bollar i luften? Vill du komma och jobba tillsammans med ett positivt och framåt gäng på kirurgen, fortsätt och läs!

Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2400 medarbetare är det enda i länet, det är också en fördel eftersom det möjliggör en närhet mellan de olika specialiteterna. En närhet som kommer patienterna till del.
Område kirurgi har ca 260 anställda och bedriver en bred akut och planerad verksamhet inom kirurgins olika subspecialiteter där urologi upptar en stor del. Området har också ett stort åtagande inom onkologi. Ring gärna så berättar vi mera!

Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.



Publiceringsdatum
2017-08-14

Arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare kommer du att ha ett utvecklande arbete och ett samarbete med all vårdpersonal. Dina arbetsuppgifter består av medicinsk dokumentation, diagnos- och åtgärdsklassificering, samt övriga administrativa uppgifter. Ditt arbete kommer i huvudsak att vara riktat mot urologisk verksamhet. Som medicinsk sekreterare på urologimottagningen ansvarar du för många varierande administrativa uppgifter, t ex sedvanliga sekreteraruppgifter såsom journalskrivning och posthantering men även administrativa uppgifter som tidigare gjorts av sjuksköterska, tex hantering av väntelistor, utskick av provbrev mm.
För att öka patientsäkerhet samt effektivisera verksamheten pågår flera utvecklings- och förbättringsarbeten. Det förväntas att du aktivt arbetar och deltar i detta.



Kvalifikationer
Vårdadministrationsutbildning/läkarsekreterarutbildning är ett krav. Erfarenhet av journalsystemet Cosmic och gärna några års erfarenhet som medicinsk sekreterare/läkarsekreterare är meriterande.
För att trivas i det här jobbet bör du tycka om att ge service. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt bra samarbetsförmåga och flexibilitet.
Du kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, är professionell i din yrkesutövning, har en positiv grundinställning, är noggrann, ansvarstagande och har förmåga till helhetssyn samt intresse av förändringsarbete.



ÖVRIGT
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ditt nya hem? Läs mer om att bo och leva i Östersunds kommun www.ostersund.se

Välkommen till Jämtland Härjedalen! www.jamtland.se

Här hittar du mer information om Region Jämtland Härjedalen, www.regionjh.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Om du är intresserad av att arbeta på deltid, diskuterar vi det. Arbetstid: Dagtid måndag - fredag. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Lön enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-01
Ange följande referens när du ansöker: RS 1688/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Kallberg eva.kallberg@regionjh.se 063-153756
Madelene Nyström madelene.nystrom@regionjh.se 063-153989

Företag
Region Jämtland Härjedalen, Område Kirurgi, ögon, öron

Adress
Region Jämtland Härjedalen, Område Kirurgi, ögon, öron
Box 654
83127 Östersund

Kontorsadress
Kyrkgatan 12 Östersund

Jobbnummer
3639647

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen, Område Kirurgi, ögon, öron

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Kirurgi, ögon, öron: