Medarbetare till Servicecenter och Telefonväxel med ansvarsområd

Göteborgs universitet / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Medarbetare till Servicecenter och Telefonväxel med ansvarsområde kommunikation
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100 %
Placering: Fastighets- och Serviceenheten, Göteborg
Tillträde: Snarast enligt överenskommelse
Provanställning tillämpas
Diarienummer: PET 2017/82
Sista ansökningsdag 2017-02-19

Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter och därmed möjliggöra forskning och utbildning i världsklass. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.

Servicecenter och Telefonväxel har i uppdrag att ge service och stöd till studenter, besökare och personal. Vi finns på strategiska platser inom universitetsområdet. Vi erbjuder en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Servicecenter och Telefonväxeln vid Göteborgs Universitet söker nu en serviceinriktad, engagerad och nyfiken medarbetare som blir universitetets ansikte utåt.
Servicecenter bygger på tre delar, studentservice, administration av GU-kortet och att vara sådana som studenter, anställda och besökare kan fråga om allt. Dessa delar innefattar en mängd olika arbetsuppgifter i form av information, service, försäljning och support. Vi arbetar i flera olika kanaler, fysiskt möte över disk, telefon, webb och e-mail. En vanlig dag kan innehålla allt ifrån att fotografera en student för GU-kort till att besvara e-mail från en person i Pakistan som är intresserad av att studera vid Göteborgs universitet. I den centrala telefonväxeln besvaras och vidarekopplas samtal till hela universitetet. Här säkerställer vi också att samtliga personer står registrerade med rätt telefonnummer i katalogen, så att alla kan nå varandra. Man skulle kunna säga att vi är oljan i maskineriet som får vardagen att fungera för universitetets studenter och anställda.

Tjänsten innebär arbete både i Servicecenter och Telefonväxel. Öppettiderna anpassas till kundernas behov och därmed kan alltså arbetstiderna komma att variera mellan olika Servicecenter och tid på året. I dagsläget sträcker sig arbetstiderna mellan 7:50-18:30, där någon öppnar och någon annan stänger.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens, ytterligare utbildning är meriterande. Med den mångfald av kunder som kontaktar oss varje dag är det helt avgörande att du hanterar både svenska och engelska i tal såväl som i skrift. E-mail från dig är tydliga och sakliga och får kunden att känna sig väl omhändertagen. Majoriteten av de ärenden vi hanterar kräver att du hanterar såväl Officepaket som servicerelaterade system.
För att passa för uppdraget behöver du ha ett genuint intresse för service och förmågan att få personen framför dig att uppleva sig som viktig. Du har inte behov av att veta allt utan är trygg i att problem är till för att lösas. Under terminsstart då vi har många besökare behöver du kunna behålla lugnet och hantera många personer samtidigt. Du nöjer dig inte med att bara lösa saker just för stunden utan söker ständigt vägar att förbättra arbetssätt och rutiner. Du kan på ett lyhört sätt tillmötesgå kundens varierande behov.

Erfarenhet av receptions- och/eller servicearbete, telefonväxel eller motsvarande är meriterande, liksom bred kunskap om Göteborgs universitets verksamhet och god kunskap i studentfrågor. Stor vikt fästs vid den personliga lämpligheten. Kunskap i och erfarenhet från InfoGlue samt Adobepaketet är meriterande då det i ditt ansvarsområde bland annat ingår att uppdatera webbsidor, skapa anslag och broschyrer.
Övrigt
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktuppgifter för anställningen
Frida Söderström, Samordnare
031-786 2660
frida.soderstrom@gu.se
Fackliga organisationer
OFR/S: Peter Brandt
031-786 1169
peter.brandt@gu.se

SEKO: Salima Khamchane
031-786 1173
seko@gu.se

SACO: Martin Selander
031-786 1987
martin.selander@gu.se
Ansökningsförfarande
Registrera din ansökan elektroniskt via vår hemsida, http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/ledigaanstallningar/?id=19144&Dnr=823496&Type=S under "Ansök online".

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Varaktighet, arbetstid


Publiceringsdatum
2017-02-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Kontakt
hilmers@chem.gu.se

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
Universitetsplatsen 1

Jobbnummer
3302106

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: