Medarbetare till kundfaktura
Sos Alarm Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sos Alarm Sverige AB i Västerås,
Eskilstuna,
Uppsala,
Örebro,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar.
Nu söker vi medarbetare till vår kundfaktura avdelning i Västerås.
I kundfaktura arbetar i dag ett härligt team på 7 personer och nu är det en i teamet som går vidare mot nya utmaningar och vi behöver stärka upp teamet med en ny trevlig kollega.
Din vardag som medarbetare i kundfaktura
Du möter dagligen våra kunder via telefon och ärenden när de har frågor kopplat till deras fakturor. Du jobbar löpande med att uppdatera kundernas faktureringsuppgifter, samt med att skapa fakturor löpande under månaden. Vid varje månadsbokslut har vi ett nära arbete med våra businesscontrollers samt redovisningsavdelning i arbetet med reservering av upplupna intäkter och kostnader.
I arbetet kommer du dagligen ha kontakt med flera olika delar inom företaget, så som kundcenter, försäljning, redovisning och externrapportering, business controllers mfl.
Vi strävar efter att arbeta brett med alla arbetsuppgifter som finns inom gruppen.
Vi finns idag på Ånghammargatan i Västerås, men flytt till vår central på Vallbyleden i Västerås är planerad till senare under året.
Vi söker dig
Som trivs med att arbeta i grupp, men även kan arbeta självständigt och tar ansvar för de arbetsuppgifter som tilldelas dig. Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande. Du har en analytisk förmåga och arbetar strukturerat med dina arbetsuppgifter. Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
Periodvis är arbetstempot högt och det är viktigt att du klarar av att leverera under tidspress för att leverera mot deadline.
Tjänsten är på heltid och förlagd på kontorstider 8-17. Du kommer att arbeta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med kollegorna med möjlighet till viss hemarbete.
Vi tror att du har
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet från kundservice och administration(gärna inom ekonomi)
• God datorvana och trivs med att arbeta parallellt i olika system
• Goda kunskaper i Excel
• Förmåga att fatta självständiga beslut inom givna ramar
• Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
Det är meriterande om du tidigare har
• Arbetat med kundreskontra inkl. kundfakturering och har förståelse för bokslutsarbete.
• Arbetat i Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations
Mångfald och inkludering är viktigt för oss där olikheter samspelar på ett bra sätt, eftersom vi ser att detta leder till produktivitet och ökad effektivitet. Därför är vi mån om att hitta dig som kompletterar oss och som vill bidra med nya perspektiv.
Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2022-05-20
SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på alla medarbetare enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare anställning
Publiceringsdatum2022-05-04ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSOS Alarm Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SOS Alarm Sverige AB (org.nr 556159-5819),
http://sosalarm.se Arbetsplats SOS Alarm
Jobbnummer 6608664
Observera att sista ansökningsdag har passerat.