Medarbetare till helpdesk i Linköping sökes med start i april

Bemannia Kontor AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Linköping, Mjölby, Norrköping, Haninge, Ödeshög eller i hela Sverige

Är du en problemlösare och tycker om att hjälpa människor? Är du kunnig inom IT och har erfarenhet av att arbeta i helpdesk? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss redan idag.

Om uppdraget

Vår statliga kund, placerad i Linköping, är världsledande inom forskning och utbildning. Uppdragsstart kommer ske snarast, helst redan i april. Uppdraget är en heltidstjänst som sträcker sig fram till och med 2021-12-31. Det finns även chans till förlängning. Arbetstid är vardagar kl. 08:00-17:00.

Publiceringsdatum
2021-03-15

Arbetsuppgifter
I dina dagliga arbetsuppgifter kommer du att lösa olika IT-problem via telefon, fjärrhjälp och e-post och du kommer arbeta både som första- och andralinjesupport. Därför är det viktigt att du känner dig bekväm med att använda telefon som redskap i ditt arbete.

I rollen som helpdeskmedarbetare förväntas du kunna tillhandahålla servicestöd till användare gällande hård och mjukvara då kunden erbjuder så kallat "på plats-stöd". Vidare ser vi också att du känner dig bekväm i att hantera kringutrustning så som skrivare och annan IT-utrustning.

Tjänsten innefattar också att du skall kunna ge support på olika slags operativsystem, nätverkskopplingar och applikationer samt instruera hur man arbetar i olika program. I och med det ser vi också att du har erfarenhet av att administrera i IT-miljöer, vilket kan innefatta administration av användarkonton, behörigheter med mera.

Då du kommer arbeta med support i en heterogen datormiljö med stöd till användare ser vi att du är bekväm med exempelvis Windows, Mac, Linux, iPad och smartphones.

Kvalifikationer
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-support/helpdesk
• Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• Goda kunskaper i MS Office
• Kunskaper om ärendehanteringssystem exempelvis Easit BPS, TOPdesk eller Artologik Helpdesk

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Mikaela Olguin.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bemannia Kontor AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Jobbnummer
5630906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: