Marketing Data Engineer
Mathem i Sverige AB / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mathem i Sverige AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Järfälla,
Norrköping,
Nacka eller i
hela Sverige www.mathem.se - din matbutik på nätet.
Marketing Data Engineer till MatHem.se
MatHem.se är Sveriges största matbutik på nätet. Dessutom växer vi mycket snabbt. Vi behöver därför förstärka vårt CRM-team med en Marketing Data Engineer.
Med den ökande kundtillströmningen från allt bredare kundgrupper följer krav på allt högre grad av dynamisk, individanpassad och automatiserad kundkommunikation i alla relevanta kanaler. Vi behöver därför förstärka vårt CRM-team med en Marketing Data Engineer. Du ska säkerställa att MatHem utnyttjar den fulla potentialen i modern teknologi för att driva personaliserad automatiserad kundkommunikation. Du måste ha ett stort intresse och en djup förståelse för kunden, inspireras och drivas av att utnyttja datadrivna och automatiserade modeller för att vara relevant vid varje givet kundmöte och därigenom starkt bidra till en fortsatt stark tillväxt. Du rapporterar till ansvarig för CRM och kommer ha nära samarbete med främst Brand och Ecommerce-avdelningarna.
Ansvarsområde
Som Marketing Data Engineer ansvarar du för att MatHems kunddata registreras, struktureras, kvalitetssäkras, förädlas och utnyttjas på ett optimalt, kundcentrerat sätt under kundresans alla delar - från första besök på sajten till Win-back av tappade kunder. Det är alltså ditt jobb att ha koll på vem vi kommunicerar med i alla lägen, och hur vi bäst ska optimera MatHems individkommunikation i tid, kanal och innehåll för att bäst stimulera kundens fortsatta resa hos oss. Du kommer att samarbeta med såväl interna som externa resurser och specialister för att uppnå bästa möjliga resultat.
Publiceringsdatum2017-10-29Dina arbetsuppgifterDu förväntas bland annat:
• Kontinuerligt utveckla och optimera kundsegmenteringsmodeller för individanpassad kommunikation och marknadsföring
• Identifiera kundens potential utifrån dess köpmönster och beteende för optimering av våra kommunikationsinsatser
• Samarbeta med MatHems CRM-analytiker och Machine Learning-specialister för att utveckla state-of-the-art AI-funktionalitet som maximerar kommunikationens relevans för MatHems kunder
• Driva MatHems satsning inom DMP och Big Data, i gränslandet mellan kända och okända data
• Löpande kvalitetssäkra befintliga kunddata
• Ansvara för MatHems kontakter med externa leverantörer av relevanta, kundrelaterade data
• Stötta MatHems Customer Acquisition-funktion med underlag till tvillinganalyser samt annan data, nödvändig för att bedriva effektiv prospektering i alla relevanta kanaler online, offline och social
Om dig
Du har ett genuint intresse för data och kundinsikter, och har troligen arbetat några år inom detta område.
Du är analytisk och driven, och har högskoleutbildning i dataanalys, statistik, matematik, eller annat relevant akademiskt område. Du har en förmåga att göra det komplexa enkelt, och rör dig gladeligen mellan olika programmeringsspråk och databaser.
Du är nyfiken och visionär, samtidigt som du gärna kavlar upp ärmarna för lite slitgöra i datagruvorna när så behövs.
Om anställningen
Arbetet sker i våra moderna lokaler vid Karlaplan, Stockholm - nära till tunnelbana och busslinjerna 1 och 4. Anställningen gäller tillsvidare med en provanställning om sex (6) månader. Lön enligt överenskommelse. Vi följer tjänstemannaförbundets avtal.
Vi kallar till intervjuer löpande. Tillträde omgående.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMatHem i Sverige AB
AdressMatHem i Sverige AB
Östermalmsgatan 87D
11459 Stockholm
KontorsadressÖstermalmsgatan 87D
Jobbnummer 3773221
Observera att sista ansökningsdag har passerat.