LSS-handläggare till Båstads kommun
Båstads Kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Båstad,
Laholm,
Ängelholm,
Halmstad,
Bräcke eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Båstads Kommun, Myndighetsenheten i Båstad Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser.
Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare.
Vi söker medarbetare som vill jobba hos oss som LSS handläggare. Det är spännande och givande tjänst där du får möjlighet att ta ansvar och bidra. Samtidigt får du lära dig mycket och kan utvecklas tillsammans med oss.
Vi är en glad och stabil arbetsgrupp som tycker om att gå till jobbet och vi har låg personalomsättning på vår arbetsplats. Balans mellan arbete och fritid är viktigt för oss och det är även viktigt att ha ett bra arbetsklimat i en hållbar arbetssituation. Hos oss är det viktigt att vi samarbetar och har en god dialog för att kunna utföra vårt uppdrag på bästa möjliga sätt.
Därför kan DU räkna med OSS som dina närmaste kollegor stöttar VI och ställer VI upp för varandra. VI finns där för DIG när DU kommer som ny kollega/medarbetare till oss.
Denna tjänst är lokaliserad på Bjäredalen i Förslöv med anslutning till Förslövs station, vilket ger goda pendlingsmöjligheter.
Publiceringsdatum2022-09-09ArbetsuppgifterSom handläggare ansvarar du för myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen/LSS vilket innebär att ta emot ansökan, utreda den enskildes behov, bedöma och fatta beslut samt uppföljning av beslut. Du ingår i en grupp av handläggare som ser gott bemötande, välgrundade beslut och hög rättssäkerhet som grundpelare i arbetet.
I din roll är det viktigt att arbeta med en helhetssyn med individen i fokus. Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med övriga kollegor och andra professioner. Du samarbetar med andra funktioner inom socialtjänsten samt med myndigheter.
Som person är du strukturerad med en förmåga att flexibelt anpassa dig till nya förutsättningar. Du tycker om och har fallenhet för att samarbeta med många olika typer av människor och det är lätt för dig att bygga relationer med de du möter. För att lyckas i rollen är du duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift och du har lätt för att anpassa din kommunikation efter den du möter.
Inom vårt verksamhetsområde arbetar vi också med ett hälsoprojekt som ska mynna ut i mer fokus på hälsa som en del i verksamheten.
Det innebär bland annat att både enskild medarbetare och arbetsgruppen kan sätta upp olika mål och aktiviteter för god hälsa och ökat välbefinnande.
Till hjälp finns även hälsoinspiratörer som kan stimulera till gruppaktiviteter och bättre levnadsvanor på fritiden.
KvalifikationerDu har en socionomexamen eller likvärdig utbildning inom beteendevetenskap, juridik och socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är väl beläst inom socialrätt och förvaltningsrätt och det är en fördel om du har utbildning i samtalsmetodik exempelvis MI.
Det är önskvärt att ha tidigare erfarenhet av myndighetsövning samt goda kunskaper om de lagar som styr verksamheten.
Då arbetet kräver kontakter, både internt och externt, har du god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du tar initiativ och kommunikativ med en positiv inställning. Du behöver ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt i ditt arbete och arbeta med individen i fokus. Arbetet kräver också att du kan sätta gränser på ett smidigt sätt när det är behov av det. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet innebär tjänsteresor och körkort är ett krav.
Stämmer detta på dig? Varmt välkommen med din ansökan omgående, då vi gör ett löpande urval under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag och möjlighet att teckna förmånscykel. Det finns även möjlighet till löneväxling, avtal för miljöbil samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen.
Kommunala avtal gäller. Rökfri arbetstid tillämpas. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval och intervjuer sker löpande.
Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats.
Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBåstads Kommun, Myndighetsenheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "243".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Båstads kommun (org.nr 212000-0944)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Båstads Kommun, Myndighetsenheten
Kontakt Enhetschef Myndighetsenheten
Emina Muratovic
0431-77416 Jobbnummer 6967821
Observera att sista ansökningsdag har passerat.