LSS-handläggare

Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
2017-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS-handläggare" (publicerad 2018-03-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken

Välkommen att arbeta som LSS-handläggare i Omsorgsförvaltningen. I vårt arbete har vi kontinuerlig juridisk handledning. Som anställd hos oss får du friskvårdsförmåner såsom friskvårdsaktiviteter, träning och massage till reducerat pris. Vi har årsarbetstidsavtal med flextid. Genom personalföreningen Pulsen får du tillgång till en massa spännande aktiviteter!

Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och personer med funktionsnedsättning, samt boendesamordning. Kontoret är beläget på Hamngatan 12.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden så som ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. Dessa delar innehåller både äldre- och handikappomsorg. Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet och administrativt stöd.


Publiceringsdatum
2017-10-09

Arbetsuppgifter
Som handläggare inom LSS kommer du i huvudsak arbeta med utredning, bedömning och beslut, samt uppföljning av insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Samt viss SoL (Socialtjänstlagen) som tex. Boendestöd. Vi använder verksamhetssystemet Procapita men vi är på väg mot LifeCare. Där vi kommer att påbörja handlägga enligt IBIC (Individens behov i centrum). Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras företrädare. Som handläggare har du ett nära samarbete med olika samarbetspartners och de som verkställer insatserna.
Omvärldsbevakning ingår i arbetet för att kunna ta del av rättspraxis, nyheter inom lagrum m.m.


Kvalifikationer
Du har en högskoleexamen från sociala omsorgsprogrammet, socionomprogrammet eller likvärdig utbildning. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av LSS-handläggning och/eller biståndsbedömning. Du har god datorvana och behärskar det svenska språket såväl i tal som i skrift, samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i ditt arbete.
Som person är du strukturerad, analytisk, ser vikten av ett gott bemötande, har god samarbetsförmåga och är flexibel. Du kan arbeta självständigt och har förmåga att strukturera och prioritera i arbetsuppgifterna. Du har kunskapen att fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning. Du är en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och ett trevligt team att arbeta i.
Körkort är ett krav. Behörighet B, ej automat.
Vi kommer att tillämpa fortlöpande urval vilket kan innebära att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

ÖVRIGT
I Sandviken är världen alltid närvarande. Här känner vi oss hemma och gör varandra bättre!

Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sandvikens kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Aditro recruit/Offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-12-01 eller enligt överenskommelse .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-20
Ange följande referens när du ansöker: 107-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Danielsson sofia.danielsson@sandviken.se 026-24 15 93

Företag
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
3740286

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen: