Lönespecialist
Randstad AB / Ekonomichefsjobb / Gävle
2024-12-06
Visa alla ekonomichefsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-12-06Dina arbetsuppgifterÄr du en duktig lönespecialist som vill tillhöra en organisation med stark gemenskap och en arbetsplats som värderar balansen mellan familj och arbete? Då håller vi tummarna för att just du matchar det vi söker till denna tjänst.
Som lönespecialist kommer du att ansvara för den löpande lönehanteringen där också pensionsrapportering, lönestatistik och AGI ingår. Du ansvarar för all kontakt med olika myndigheter och leverantörer gällande pensionsadministration. Du säkerställer att kvalitet, lag och regelefterlevnad inom området lön och anställning efterlevs.
Du får en viktig roll då du kommer att stötta chefer och ledare i personaladministration och fungerar som vår specialist inom dina områden. I rollen ingår att ansvara för systemförvaltning och utveckling utifrån verksamhetsperspektiv. Du analyserar och sammanställer personalrelaterade nyckeltal och statistik som annat som kan vara relevant.
Vem är du:
För att lyckas i rollen som lönespecialist hos oss har du flerårig erfarenhet av löneadministration. Du har god systemvana och goda kunskaper inom lön, lagar, regler och skattebestämmelser. Du har ett intresse för digitaliseringsfrågor och tidigare erfarenhet av att tillämpa nya arbetssätt.
Som person trivs du bra med att arbeta självständigt och är samtidigt en god lagspelare. Ditt arbetssätt är utmärkande genom att vara strukturerad, noggrann och att du drivs av att leverera bra service. Du har god systemvana och är intresserad av att driva process- och systemutveckling. Har du erfarenhet från lönesystemet Flex HRM-system är det meriterande.
Tjänsten är heltid och avser en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning om 6 månader. Arbetsort är Gävle.
Denna rekryteringsprocess är ett samarbete mellan Gästrike Återvinnare och Randstad. Du ansöker på
www.randstad.se, innan 2025-01-03. Vänta inte utan ansök direkt då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden gått ut. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ulrica Widmark Norberg:
ulrica.widmark@randstad.se.
(Vill du bifoga personligt brev med din ansökan så spara ihop det med din CV då du bara kan ladda upp ett dokument i din ansökan).
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Ansvara för och hantera all löpande lönehantering (inkl pensionsrapportering, lönestatistik, AGI mm).
Ansvara för all kommunikation och kontakt med olika myndigheter och leverantörer gällande pensionsadministration (ex skatteverket, försäkringskassan, kronofogdemyndigheten, pensionsmyndigheten, KPA).
Ansvarig för avtalsfrågor och säkerställande av kvalitet, lag och regelefterlevnad inom området lön, pension och gärna även anställning.
Ge stöd i form av specialistkunskap inom dina områden.
Stötta chefer och ledare i personaladministration.
Ansvara för systemförvaltning och utveckling - Systemförvaltningsledare Flex utifrån verksamhetsperspektiv.
Dokumentation och processutveckling - vidareutveckla och effektivisera såväl löneprocess som anställningsprocessen.
Analysera och sammanställa personalrelaterade nyckeltal och statistik.
KvalifikationerAvslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Flerårig yrkeserfarenhet av löneadministration.
God systemvana och intresse för digitaliseringsfrågor.
Goda kunskaper inom lön. lagar, regler och skattebestämmelser.
Tidigare erfarenhet av att tillämpa nya arbetssätt och att driva process- och systemutveckling.
Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av lönesystemet Flex HRM
Om företagetGästrike Återvinnare
Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet bildades 2001 med uppdrag att ansvara för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 168 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens inom hållbar avfallshantering som hjälper sina invånare att ha ett bekvämt liv på ett hållbart sätt. Det ska vara lätt att göra rätt. Gästrike återvinnare bidrar även till en regional utveckling genom att exportera kunskap till andra länder och på så vis stimulera det regionala näringslivet.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Gästrike Återvinnare
Kontakt Ulrica Widmark Norberg
ulrica.widmark@randstad.se +46705861173 Jobbnummer 9049456