Lönekonsult/Löneadministratör till Azets
Sverige / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sverige i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Uppsala,
Fagersta eller i
hela Sverige Våra 2 800 medarbetare stöttar och förenklar verksamheten för våra 22 000 kunder. Vi är specialister på att lösa våra kunders verksamhetskritiska uppgifter, som ekonomi, lön och HR, så kunderna kan koncentrera sig på sina kärnverksamheter.
Tidigare hette vi Visma Services, men sedan vi separerade från Visma i december 2016 heter vi Azets Insight. Vi är dock fortfarande den ledande leverantören av ekonomi- och lönetjänster i Norden.
På Azets kombinerar vi erfarenhet och expertis med moderna digitala lösningar. Med modern teknologi och expertrådgivning hjälper vi våra kunder att omvandla data till värdefulla insikter, arbeta smartare och fatta mer lönsamma beslut.
Vill du arbeta i Solna, är en fena på lönehantering och gillar att arbeta i team? Vi expanderar vårt kontor och vi vill ha med dig på vår resa!
Vi är idag 7 kollegor som idag sitter på Kungsholmen men som till sommaren kommer att flytta till Solna Business Park. I vårt team är vi är alla lönekonsulter med ett helhetsansvar för våra kunder och vi arbetar i systemet Agda. Det innebär att du som lönekonsult hanterar vissa delar själv men stöttas av och samarbetar tätt med vår verksamhet i Rumänien.
I rollen som lönekonsult deltar du i kundmöten, har kontakt med kundernas anställda och strävar efter att utveckla leveransen och kundrelationen. På Azets får du möjlighet till många karriärvägar i en stor koncern samtidigt som du omges av kollegor som brinner för samma sak, lönehantering och service!
Vi är ett glatt gäng som stöttar varandra under våra arbetstoppar och drivs av att ge den bästa servicen! Du som medarbetare på Azets har tillgång till flexibla arbetstider, massage på kontoret och vår utbildningsakademi för din kompetensutveckling. Du har även möjlighet att kostnadsfritt certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult. Vi kan ge dig både trygghet i din anställning men även utmaningar för din utveckling.
Publiceringsdatum2018-02-20ArbetsuppgifterLön och HR relaterade frågeställningar som kommer från kund och deras anställda
Kundansvar för dina kunder
Delta i möte med kund
Ansvara och genomföra lönekörningen dina kunder
Hantera tolkning av kollektivavtal, hantera reseräkningar och friskvårdsbidrag
Delta vid implementering/utförande av företagets processer och strategier
Aktivt arbeta för effektiviseringar och proaktivitet
Vem är du?
Antingen har du flera års erfarenhet av lönehantering eller så är du i början av din karriär. Vi kommer att kunna utmana dig på din nivå! Oavsett erfarenhet behöver du en stark drivkraft, energi och ansvarskänsla. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och erfarenhet av lönehantering.
Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system och som tycker om att arbeta i team. Du som gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och som är van vid att ha kunden i fokus. Självklart kan du svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Intresserad?
Ansök idag utan att behöva ladda upp ett CV! Svara på sex korta frågor så kontaktar vi dig inom kort om din profil är intressant. Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Cecilia Jerresand på 070 561 24 83 eller
cecilia.jerresand@azets.com. Sök dock senast 22 mars.
Vi kallar till intervjuer löpande.
Lönekonsult, löneadministratör, lönespecialist, löneassistent, lön, lönekoordinator, löneansvarig, payrole, konsult, lön
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
Ersättning Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Jerresand +46 705612483
FöretagSverige
AdressSverige
Box 34212
10026 Stockholm
KontorsadressLINDHAGENSGATAN 94
Jobbnummer 3976728
Observera att sista ansökningsdag har passerat.