Lönekonsult

Randstad AB / Administratörsjobb / Sundbyberg
2024-06-04


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-06-04

Dina arbetsuppgifter
Har du en YH-utbildning i lön och har arbetat med hela lönekedjan under några år? Har du dessutom erfarenhet av lönearbete inom kommunal verksamhet, kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB) eller Personec P? Lockas du av att skapa en modern löneenhet i toppklass? Då kan tjänsten som lönekonsult på Sundbybergs stad vara något för dig!
I rollen som lönekonsult ansvarar du tillsammans med dina kollegor för att säkerställa att administrationen av stadens cirka 3500 löner sker kvalitetssäkert och effektivt. Vi på löneenheten ser till att gällande avtal och lagar följs och vidareutvecklar processer, arbetssätt och rutiner inom det löneadministrativa området. Övergripande skapar vi förutsättningar för att chefer och medarbetare ska kunna leverera den bästa tänkbara servicen till invånarna i Sundbybergs stad.
Löneenheten består av 7 medarbetare som har ett nära samarbete och en öppen och prestigelös kultur. Du rapporterar närmast till lön- och förhandlingschef och ytterst leds avdelningen av HR-chefen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du ansöker på www.randstad.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Låter det intressant? Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Kristina Rostedt, kristina.rostedt@randstad.se, 070-146 41 85 om du har frågor.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Löpande lönearbete och driftande av lön, dvs hantering av bankfiler, bokföringsunderlag, pensions- och försäkringsdata
Arbetsgivardeklarationer
Kontakter med externa intressenter som Försäkringskassa, Skattemyndigheten, SCB, Kronofogden och A-kassan
Support och service till organisationen (chefer och medarbetare)
I arbetet ingår även att utbilda chefer och medarbetare i våra system

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
YH-utbildning i lön eller motsvarande
Flerårig relevant arbetslivserfarenhet, arbetat med hela lönekedjan

Det är meriterande om du har:
Goda kunskaper om lagar/kollektivavtal och regelverken kopplat till ersättningar
Personec P
Bekant med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser
Erfarenhet av lönearbete inom kommunal verksamhet

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har lätt för att samarbeta och att driva verksamheten framåt. För att lyckas i rollen är du noggrann och strukturerad, analytisk och trivs med att arbeta i förändring och utveckling. Du arbetar självständigt och planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter. När du stöter på utmaningar i ditt arbete är du lösningsinriktad. Då arbetet innebär support till organisationen ser vi även att du är serviceminded och bygger förtroendefulla relationer. Sist men inte minst ser vi det som en självklarhet att du håller dig uppdaterad och omvärldsbevakar inom ditt arbetsområde.

Om företaget
Sundbybergs Kommun
Sundbybergs stad är den till ytan minsta kommunen i landet men under stark tillväxt och utveckling. Vi har Sveriges kraftigaste befolkningstillväxt och högsta bostadsbyggande. Staden präglas av attraktiva miljöer för boende, besökare och företag, en väl fungerande infrastruktur och ett rikt kulturliv.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Sundbybergs Kommun

Kontakt
Kristina Rostedt
kristina.rostedt@randstad.se
+46701464185

Jobbnummer
8729000


Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: