Löneadminsitratör till myndighet
Bemannia Kontor AB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vill du arbeta på en myndighet och vara med och stötta upp verksamheten temporärt? Då har vi uppdraget för dig!
Om uppdraget
Vi söker en löneadministratör till ett konsultuppdrag hos denna kund, en myndighet placerad i Solna, med start snarast möjligast och tre månader framåt med chans till förlängning. Omfattningen är 100% av en heltid. Behovet beror på en sjukskrivning.
Publiceringsdatum2024-03-08ArbetsuppgifterI rollen som löneadministratör kommer du stötta upp verksamheten med sedvanliga förkommande uppgifter. Exempel på detta är bland annat:
• bearbeta och kontrollera löneunderlag
• ta fram lönelistor
• ta fram rapporter och statistik
• redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
• sammanställa tid- och frånvarorapporter
• svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet)
Kvalifikationer• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma)
• goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
• goda kunskaper om kollektivavtal
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14/3.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg
annelie.hammarborg@bemannia.seFör generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476),
https://www.bemannia.se Arbetsplats Bemannia
Kontakt Annelie Hammarborg
annelie.hammarborg@bemannia.se Jobbnummer 8526460
Observera att sista ansökningsdag har passerat.