Löneadministratör till WSP!
Novare Interim & Recruitment AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm,
Danderyd,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige WSP är ett globalt analys- och teknikföretag som erbjuder konsulttjänster för hållbar samhällsutveckling inom Hus & Industri, Transport & Infrastruktur samt Miljö & Energi. Bredd och mångfald kännetecknar våra medarbetare, kompetensområden, kunder och typer av uppdrag.
WSP finns i 40 länder på över 550 kontor i Afrika, Asien, Europa, Nordamerika och Oceanien. Koncernen har 49 500 medarbetare i världen, i Sverige är vi omkring 4 300.
wsp.com
Brinner du för lön och känner dig trygg i att axla löneprocessens alla delar? Är du också en fena på administration och trivs i händelserika miljöer? Står du redo för din nästa spännande utmaning på ett av världens ledande analys- och teknikkonsultföretag? Då kan denna möjlighet på WSP vara något för dig!
Om rollen
Som Löneadministratör på WSP har du en dynamisk roll i en händelserik miljö där du hanterar löneprocessen från ax till limpa. Utöver det löpande lönearbetet kommer du dessutom att ansvara för att säkerställa administrationen för WSP:s underkonsultverksamhet. Detta innebär att registrera underkonsulterna i systemet och säkerställa att dessa tilldelas rätt behörigheter. Vidare kommer du ingå i ett härligt och kompetent löneteam med högt i tak samt med mycket energi och engagemang!
I rollen ansvarar du för att:
• Säkerställa att underkonsulter registreras i system och har rätt behörigheter
• Hantera lönearbetet för något av WSP:s affärsområden
• Tolka lagar, policys och avtal
Uppdraget är en del av Novare Interim & Recruitments personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Novare Interim & Recruitment och arbeta som konsult hos WSP.
Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs med att arbeta på en händelserik arbetsplats, gillar förändringar och har förmågan att hantera administrativa flöden på ett effektivt sätt.
Vi ser som krav att du har:
• Minst tre års erfarenhet inom lön
• Genomförd utbildning inom lön
• Goda Excel-kunskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du har goda administrativa färdigheter och känner igen dig i egenskaperna analytisk, strukturerad, effektiv och engagerad. Därtill trivs du med att arbeta i team samtidigt som du har förmågan att driva dig själv framåt på ett lösningsfokuserat och ansvarstagande sätt.
I den här rollen är du del av ett löneteam på 8 personer. Du får en möjlighet att arbeta i ett internationellt företag med fokus på hållbarhet ur flera perspektiv; miljömässigt, ekonomiskt, socialt och tekniskt. WSP har en god tillväxt och en personalpolitik i framkant. Du får ett framgångsrikt bolag samt ta del av löneavdelningens utveckling i en tid då WSP befinner sig i en spännande digitaliseringsresa.
Övrig information
Start: Omgående enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 8 månader med möjlighet till förlängning
Placering: Stockholm
Arbetsgivare: WSP
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan, notera att vi ej tar emot ansökningar via mail utifrån GDPR. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.Vi ser fram emot din ansökan
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
Publiceringsdatum2020-03-12ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Interim & Recruitment AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017),
http://https://novare.se/interim-and-recruitment/ Arbetsplats Novare Interim & Recruitment
Jobbnummer 5146311
Observera att sista ansökningsdag har passerat.