Löneadministratör till Mölnlycke Health Care!
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Är du en erfaren lönekonsult och redo för en ny utmaning? Då har Poolia den perfekta möjligheten för dig! Vi söker nu en löneadministratör till Mölnlycke Health Care i Göteborg! Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start senast 1 mars. Tjänsten sträcker sig mellan 12-18 månader då det är en föräldravikariat. Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande.
Publiceringsdatum2021-01-14Om tjänstenDu kommer att abeta i fina lokaler i Gamlestaden och i rollen hos vår kund förväntar vi oss att du är både löneadministratör, lönespecialist och systemansvarig. Exempel på arbetsuppgifter är;
Hantera löneadministrationen enligt policyer, arbetsrätt och regler.
Utveckla och upprätthålla effektiva arbetsrutiner inom löneområdet för att skapa en effektiv och korrekt administration.
Säkerställa att lönesystemet är konfigurerat så att det överensstämmer med lagar, - och regler.
Ansvarig för att lösa eventuella lönesystemproblem i samarbete med systemleverantör och linjechef.
Stödja HR- och ekonomifunktionerna med relevant och korrekt information och data som härrör från lönesystemet.
Ständigt bidra till att utveckla de administrativa HR-processerna och stödja definierade utvecklingsprojekt.
Ge service och support till alla anställda i alla lönerelaterade frågor, t.ex. tidsrapportering, ledighet, skatt, semester.
Säkerställa att anställda har tillgång till korrekt information om löneprocesser på intranätet och via andra informationskanaler.
Vem är du?
I rollen som löenkonsult har du hög integritet och stort kundfokus. Du har ett gott öga för detaljer och ett noggrant förhållningsätt. I övrigt önskar vi att du har;
Omfattande kunskap om lagar och regler som påverkar löneprocessen (skatt, pension, arbetsrätt och kollektivavtal).
Relevant utbildning i löneadministration och minst 5 års erfarenhet av lönehantering.
Du har minst 3 års erfarenhet av självständigt arbeta med lönefrågor.
Goda kunskaper i lönesystem samt MS Office.
Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö.
Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Har du erfarenhet av affärsystemet HRM ser vi detta som ett plus.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "58102".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Väst AB
Jobbnummer 5523359
Observera att sista ansökningsdag har passerat.