Löneadministratör till försäkringsbolaget Dina

HR / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HR i Stockholm, Solna, Örebro, Trollhättan, Göteborg eller i hela Sverige

Dina Försäkringar
Vi är elva försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar.

Vi har kontor på ca 45 platser i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets sjätte största sakförsäkringsgivare. Ledorden för vår verksamhet är nytänkande, nära och engagerade. Läs mer på www.dina.se

Dina Försäkring AB
Vi är en serviceorganisation och ett försäkringsbolag som ägs av Dina-federationens tio lokalbolag. Utöver det egna bolagets löner så hanterar vi även ungefär hälften av lokalbolagens. Då vår Chatarina kommer gå i pension till sommaren söker vi nu en härlig kollega till vårt engagerade lilla HR team. Hos oss får du möjlighet att arbeta brett och påverka din egen utveckling i våra fräscha lokaler på Skeppsbron, ett stenkast ifrån slottet i Stockholm.

Beskrivning av tjänsten
Som lönespecialist har du en viktig roll i att säkerställa så att medarbetarna får rätt lön i rätt tid. Du ansvarar därför för att på ett kvalitativt sätt hantera löpande personal- och löneadministrativa uppgifter. Du ser till så att lönekörningen sker enligt tidsplan, administrerar i lönesystemet Agda och tar fram olika rapporter. Vidare upprätthåller du goda kontakter med både anställda och myndigheter samt administrerar flera HR-relaterade arbetsuppgifter såsom utbildning, tjänstebilar, förmåner, kreditkortshantering mm.

Publiceringsdatum
2019-01-30

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete. Du har därför kunskap om olika kollektivavtal, löpande löneadministration, lönesystem och Officepaketet. Det är extra meriterande om du behärskar lönesystemet Agda och har erfarenhet av pensions- och försäkringsfrågor.

Som person är du noggrann, ansvarsfull, strukturerad och lösningsorienterad. Du är analytisk och har förmågan att se till såväl helheten som detaljerna och kan göra rimlighetsbedömningar av underlag. Du är van vid att prioritera och kan arbeta självständigt genom hela löneprocessen. Hög integritet är en nyckelegenskap hos oss på HR och att kunna uttrycka dig väl i tal och skrift är ett måste. Du är helt enkelt en härlig person att arbeta tillsammans med!

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anne-Marie Dangler, HR chef, på telefon 073-96 413 06. Facklig representant för FTF är Sammy Bergman, telefon 08-518 038 27.

Så ansöker du
Du söker tjänsten via ansökningsknappen här nedan och bifogar sedan CV och personligt brev. Då vi jobbar med ett löpande urval ber vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt men absolut senast den 24 februari. Vi uppmuntrar och ser gärna sökanden som bidrar till en mångfald inom vår federation.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-24
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
HR

Adress
HR
Skeppsbron 2
10318 Stockholm

Kontorsadress
Skeppsbron 2

Jobbnummer
4585313

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HR: