Löneadministratör med intresse för HR frågor

serveOffice ab / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

serveOffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som erbjuder personliga och transparenta lösningar. Med gedigen erfarenhet och stort engagemang arbetar vi för att skapa en vass leverans till kunderna och en välkomnande företagskultur med stark gemenskap med, och bland, våra konsulter. Att ha rätt person på rätt plats är det vi hela tiden strävar mot, för att både kandidaten, kunden och vi ska vara nöjda. Vi rekryterar och bemannar på tjänstemannasidan med fokus på ekonomi, lön, administration, sälj och HR. Idag är vi ca 100 kollegor som alla arbetar utifrån våra ledord #personligtengagerad, #skickligtproduktiv och #proffsigtkreativ. Läs gärna mer om oss på www.serveoffice.se



Tycker du om lön- och HR-frågor? Vill du ha ett ansvarsfullt, stimulerande och omväxlande arbete? Då är detta tjänsten för dig! Just nu söker vi en erfaren och självgående löneadminsitratör åt vår kund som sitter i moderna lokaler mitt i city. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på minst 6 månader på heltid med start omgående.


Publiceringsdatum
2018-08-22

Dina arbetsuppgifter
Som Lön/HR-administratör hos vår kund kommer du att tillhöra HR & kommunikationsteamet, som idag består av fem engagerade medarbetare. Rollen är bred och innefattar ansvar för hela löneprocessen, totalt ca 250 tjänstemannalöner. I dina arbetsuppgifter ingår även hantering av årsskifte och kontrolluppgifter, lönerevision, semesterårsskifte, anställningsavtal. Du ska även hantera löpande rapportering gällande pensioner och försäkringar, HR-nyckeltal och lönestatistik samt systemuppdateringar.
Utöver hanteringen av lönerna kommer du, beroende av intresse, även att stötta och ha ansvar för exempelvis följande inom HR-området:

• Chefsportal i Hogia

• Rådgivning inom arbetsrätt, kollektivavtal och anställningsavtal
• Förmåner och friskvård
• Stöd till medarbetarundersökning
• Stöd till cheferna vid företagshälsovård och rehabilitering
• Lönekartläggning

Rollen som Lön/HR-administratör kommer att inledas med en introduktion tillsammans med nuvarande lön/HR-administratör, och därefter kommer du att arbeta tätt ihop med HR-chefen.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker har erfarenhet av att självständigt och ansvarsfullt hantera hela löneprocessen. Vidare, har du erfarenhet av att arbeta i Hogia lön Plus och Hogia Personal eller i liknande system. Som person trivs du med att planera ditt eget arbete, självständig och ansvarstagande. Du har stort systemintresse och kan hantera filöverföringar, systemuppdateringar och flöden mellan olika system. Goda kunskaper i Excel är ett krav.
Vi söker dig som kan uttrycka dig obehindrat muntligt och skriftligt på svenska då språket används dagligen, samt grundläggande kunskaper i engelska då vissa kontakter med våra internationella kontor sker på engelska

För att trivas i rollen tror vi att du är en person som trivs i en familjär miljö och gillar att ha en rådgivande roll med chefer och medarbetare. Du är självgående i din roll som lön/HR-administratör, strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta, samtidigt som du är serviceminded och har en god kommunikativ förmåga. Har du dessutom en kvalificerad yrkesutbildning eller universitetsutbildning inom löneadministration är detta meriterande.

Vår kund erbjuder dig
Våra medarbetare är vår mest värdefulla tillgång! För oss är det högsta prioritet att behålla och utveckla våra medarbetare.
Vi arbetar aktivt med att skapa goda förutsättningar för balans mellan arbetsliv och privatliv. Det gör vi genom att du, utifrån dina projekt och ansvarsområden har möjlighet att styra din egen arbetstid.

Som konsult hos serveOffice erbjuder vi dig
Genom våra ledord #personligtengagerad, #skickligtproduktiv och #proffsigtkreativ skapar vi de bästa förutsättningarna för våra medarbetare. Hos serveOffice får du engagerade kollegor och ledare som har insett att nyckeln till nöjda kunder är att vår egen personal trivs och mår bra.

Vi erbjuder därför alla våra medarbetare generösa villkor i form av bland annat friskvårdsbidrag, flexpension och ett brett förmånspaket. Dessutom anordnar vi kontinuerligt trevliga aktiviteter för att skapa en "vi-känsla" bland alla våra medarbetare. Det ska vara kul att vara en del av serveOffice!

Ansökan och kontakt
Skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Caroline Van Helleputte på 070-420 33 81 eller caroline.van.helleputte@serveoffice.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
serveOffice AB

Adress
serveOffice AB
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16 11120 Stockholm

Jobbnummer
4303638

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: