Löneadministratör för omgående uppdrag!
KFX HR-partner Göteborg / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg i Göteborg Publiceringsdatum2016-11-11Om tjänstenHar du erfarenhet inom HR och löneadministration? Söker du nya utmaningar i en spännande och expansiv bransch? Då har vi uppdraget för dig!
Om företagetKFX är en HR-partner inom bemanning, rekrytering och entreprenad där vi genom vår långa erfarenhet och tydliga processer hjälper våra kunder med deras personalbehov oavsett hur stort eller litet det är. För ett omgående bemanningsuppdrag söker vi nu en erfaren löneadministratör som vill bidra med sin kompetens och personlighet hos en av våra kunder. Uppdraget är ett vikariat fram tilll september 2017 där du blir anställd av oss på KFX HR-partner och uthyrd som konsult till vårt kundbolag.
Dina arbetsuppgifterArbetet som löneadministratör innebär ett ansvar för att bolagets medarbetare erhåller en korrekt lön i relation till gällande avtal, samt att den utbetalas i rätt tid. Det är löneadministratörens uppgift att säkerställa en effektivt och rationell löneadministration. Det dagliga arbetet består av löneadministration i Personec L samt vara allmänt behjälplig och stödjande till verksamheten med information kring lag & avtal, pensioner och försäkringar.
Arbeta dagligen med:
• Registrering och lönekörning i Personec - L
• Telefonsupport för chefer, medarbetare, försäkringskassa, kronofogden etc.
• Stödjer chefer i diverse frågor kring anställning, t.ex. avtalstolkning, anställningsfrågor, lönegruppsplacering mm.
• Påminnelser till chefer ex. tidsbegränsade anställningar, sjukintyg etc.
• Kontroll och distribuering av anställningsbevis, sjukintyg samt övriga handlingar som rör anställning.
• Intyg till bl.a. försäkringskassan
• Löpande försäkringsfrågor
• Löpande pensionsfrågor
• Underlag till arbetsgivarintyg
• Hantering av lönespecar/e-payslip
KvalifikationerVi söker dig som har en bakgrund i HR och kompetens inom löneprocesser med följande kriterier:
Utbildning/erfarenhet:
• Gymnasiekompetens, samt utbildning inom lön
• Kunskap om lag & avtal kopplat till HR
• Datorvana, däribland hantering av "Officepaketen", främst Excel
• Minst 1 års erfarenhet av löneadministration
Personliga egenskaper/förhållningssätt:
• Engagerad och driven, förmåga att behålla kvalitet i högt tempo
• Tar egna initiativ och har en hög ansvarskänsla. Noggrann och serviceminded.
• Har lätt för att lära och lära andra
• Kommunicerar väl såväl muntligt som skriftligt (främst mail/telefon)
Som person är du initiativrik, självständig och energisk. Du är trygg i dig själv, har lätt för att prioritera och trivs i ett högt arbetstempo. Vidare är du ödmjuk men beslutsam, van vid att hålla dead-lines och prestigelös i din personlighet.
Övrig informationIntresserad? Sök tjänsten redan idag, tillsättningen är omgående och vi träffar kandidater löpande!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 2502
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTeresa Åkemar 031-7119800
FöretagKFX HR-partner Göteborg
AdressKFX HR-partner Göteborg
Odinsgatan 6
41103 Göteborg
KontorsadressOdinsgatan 6, Göteborg
Jobbnummer 3154753
Observera att sista ansökningsdag har passerat.