Löneadministratör
Xylem / Ekonomiassistentjobb / Emmaboda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Emmaboda,
Lessebo,
Nybro,
Tingsryd,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xylem i Emmaboda,
Nybro,
Malmö,
Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Löneadministratör
På Xylem arbetar drygt 16 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt - hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvarumärken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder. Xylem hade 2017 en omsättning på 4,7 miljarder dollar. Tryck här för en kort film om vår verksamhet.
Till vårt lönekontor i Emmaboda söker vi nu en Löneadministratör
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad inom personalavdelningen lön och är en specialistroll med självständiga ansvarsområden inom Xylem i Sverige. Arbetsuppgifterna innefattar ansvara, underhålla samt vidareutveckla funktioner, rutiner och system som tillhör processen lön och förmåner. Vidare ingår även att bevaka och tillhandahålla data med myndigheter, organisationer och övriga externa samarbetspartners.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer framförallt bestå av:
* Genomföra samt kontrollera lönekörningar
* Bevakning, sammanställning och uppdatering i lönesystem och tidsredovisningssystem
* Färdigställa underlag till bankutbetalningar. Ansvara och färdigställa underlag till arbetsgivarutgifter
* Ta del av lag-och avtalsändringar
* Ge support till anställda, produktionsledare och chefer.
Erfarenhet
Vi söker dig med gymnasieutbildning gärna med inriktning mot ekonomi. Det är ett krav att du har administrativa färdigheter samt goda kunskaper i Office-paketet. Har du dessutom erfarenhet av databashantering är det meriterande. Då vi verkar i en internationell miljö är det en absolut nödvändighet att du behärskar engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Vidare är du serviceinriktad, har kommunikativ förmåga och är ansvarsfull. Du är noggrann och har hög integritet, du förstår vikten av att hantera konfidentiella och personliga uppgifter på ett professionellt sätt.
Villkor
Tjänsten avser en visstidsanställning på ett år, med goda chanser på en tillsvidareanställning.
Kontakt
Välkommen in med din ansökan, dock senast 2018-07-15. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Solveig Nilsson, Lönechef, 0471-24 75 89 eller Anna Elm, HR, 0471-24 71 34 .
Representant för Unionen är Kenneth Philipsson, Representant för Akademikerna är Jenny Johansson, 0471-24 70 00.
www.xylem.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Temporary
Publiceringsdatum2018-06-13ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-07-25
Ange följande referens när du ansöker: 337471763
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktXylem, Inc. francisco.leal@Xyleminc.com
FöretagXylem
AdressXylem
36180
36180 0862
Kontorsadress36180 Emmaboda
Jobbnummer 4201504
Observera att sista ansökningsdag har passerat.