Lön & HR-administratör till välkänt företag i Solna!
Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-05-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lön & HR-administratör till välkänt företag i Solna!" (publicerad 2016-07-11) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2016-05-26Dina arbetsuppgifterVi söker en löneadministratör till vår kund för ett längre konsultuppdrag. Dina arbetsuppgifter kommer att präglas av administrativt arbete såsom:
• Löner, försäkringar och pensionsadministration
• Varje månad ladda upp lönerna i det interna HR-systemet
• Stödja HR avdelningen med rapporter och statistik
• Generell HR administration
Start: 2016-08-21
Slut: 2017-07-02
Omfattning: Heltid
Arbetsplats: Solna
Kundföretaget
Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.
ProfilVi söker dig som har utbildning inom HR/lön och som har flera års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst.
Vidare har du:
• Arbetat med löner, försäkringar och pensionsadministration tidigare
• Erfarenhet av HR administration
• Erfarenhet av att arbeta i SAP
• Är van vid att hantera statistik eller stora mängder data
• Har en vana att arbeta administrativt
• Har kunskap inom hela MS Office paketet, framförallt Excel
• Är flytande i både Svenska och Engelska
Som person är du både driven och ansvarstagande. Du är även duktig på att prioritera och planera upp ditt arbete på ett effektivt sätt då struktur är nödvändigt för att kunna utföra dina arbetsuppgifter med bästa möjliga resultat. Du förväntas du ta egna initiativ och alltid se nya möjligheter. För att trivas behöver du även vara prestigelös, lyhörd och engagerad.
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-03
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6773
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Bergman
frida.bergman@magna.seFöretagMAGNA AB
AdressMAGNA AB
Kronhusgatan 11
41105 Göteborg
KontorsadressKronhusgatan 11, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2868982
Observera att sista ansökningsdag har passerat.