Lön & HR administratör
Poolia Väst AB / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Väst AB i Trollhättan,
Vänersborg,
Uddevalla,
Orust,
Stenungsund eller i
hela Sverige Presentation
Nu söker vi en lön & HR administratör till ett internationellt företag i Trollhättan. Uppdraget kommer att starta omgående och pågå 6 månader till en början men företaget ser gärna en person som kan tänka sig en anställning hos dom längre fram.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2014-12-11Dina arbetsuppgifterSom Lön & HR Administratör ansvarar du för hela processen ifrån anställning till avslut, inklusive förändringar däremellan. Efter varje månads lönekörning är du ansvarig för att göra avstämningar och upprätta skattedeklarationer samt att även ta fram annan statistik som görs månadsvis. Vi arbetar i ett ärendehanteringssystem, ur vilket vi får ärenden som vi sedan administrerar. Teamet finns på fem kontor inom Sverige, dock arbetar vi över gränserna och enligt samma processer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Lön & HR administratör
• Lön & HR Administration
• Ansvara för hela löneprocessen
• Administrera nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor
• Upprätta anställningsavtal
• Avstämningar av konton
• HR statistik och diverse rapportering
• Ge support till chefer och medarbetare bland annat i generella frågor kring anställningsvillkor
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av självständigt lönearbete och som även är van att arbeta i Officepaketet, främst Excel. Om du kan SAP R/3 är detta meriterande. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav då du kommer att hantera en stor del av kommunikationen i både tal och skrift. Som person är du serviceinriktad, positiv och engagerad. Du har förmågan att organisera ditt arbete och vara mycket strukturerad och noggrann. Du är flexibel och klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt.
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Företagsbeskrivning
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-25
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 39669
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikaela Jahreskog
FöretagPoolia Väst AB
AdressPoolia Väst AB
Kungsgatan 42
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 42, Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2098858
Observera att sista ansökningsdag har passerat.