Logistikplanerare till Kund i Västerås

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Besitter du erfarenhet av att hantera hela processen kring transportplanering? Har du tidigare arbetat med administration av fraktfakturor och tulldokumentation? Trivs du i situationer där du får använda dig av problemlösning? Då är tjänsten som Logistikplanera till vår världsledande kund en tjänst för dig!

Publiceringsdatum
2018-06-14

Om tjänsten
Som Logistikplanerare kommer du arbeta i en internationell miljö och utföra arbetsuppgifter såsom att planera transporter i samråd med projektgruppen, begära offerter för transport, inköp av transporter och vara ansvarig för kostnadsuppföljning, administration kring fraktfakturor, fraktdokument och ansvara för Letter of Credits of export, tulldokumentation och annan transportdokumentation.

I tjänsten är du en viktig pusselbit för skeppningsteamet. Det tillkommer även arbetsuppgifter såsom att stötta projektpackningen, kontinuerliga förbättringar av roll och relaterade processer samt stöttning i transportfrågor till övrig organisation.

I din roll som Logistikplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Planera och ordna transporter
• Kostnadsuppföljning för transporter
• Administrera Letter of Credits
• Kontinuerliga förbättringar av arbetsprocessen

Om dig
Vi ser att du har erfarenhet av en likande roll sen tidigare, där du hanterat speditionsarbete och det är meriterande om du arbetat i projektform. För tjänsten är det ett krav att du är kunnig inom tullhantering och kan kommunicera på engelska i tal och skrift. Du har en god förmåga att samarbeta med kollegor samtidigt som du har ett tydligt ägarskap över dina arbetsuppgifter och slutresultat.

Som person ser vi att du är noggrann, uppmärksam och initiativtagande. Du har en positiv inställning och ett strukturerat arbetssätt. Vidare ser vi att du vågar kliva fram men inte på andras fötter och att du ser till mångfalden. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Viktigt för tjänsten är:
• Strukturerat arbetssätt
• Initiativtagande
• Ägarskap över dina arbetsuppgifter
• Noggrannhet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Logistikplanerare är ett konsultuppdrag med tillsättning så snart vi hittat rätt kandidat, men senast 2 juli, och pågår fram till oktober 2018. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start så snart vi hittat rätt kandidat. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Rebecka Thorell via 073- 684 74 07

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Logistikplanerare, Speditör, Transportplanerare, Skeppare, Interimslösning, Västerås, Västmanland, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-28
Ange följande referens när du ansöker: ref-26700
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecka Thorell rebecka.thorell@adecco.se 0736847407

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Västgötegatan 4A
72211 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Västgötegatan 4A

Jobbnummer
4205297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: