Logistikkoordinator till internationellt företag i Göteborg!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du kunskap inom distrubitionsprocesser och logistikbakgrund? Du kanske tidigare har arbetat i en administrativ roll med orderhantering? Då är tjänsten som logistikkoordinator något för dig!

Om arbetet
Företaget är en av de stora aktörerna inom fordonsindustrin och söker idag en person som kommer att arbeta på deras orderhanteringsavdelning. Du kommer att verka som ansvarig över olika marknader tillsammans med ditt team. I arbetet ingår det att stabilisera och effektivisera avdelningen. Du kommer att arbeta inom olika funktioner på företaget och supportera kundorderproduktion. Ditt huvudansvar består av att:- Prioritera och koordinera kundordrar
• Regelbundet identifiera och hantera företaget produktionsordrar
• Undersöka möjligheter till ökat orderintag tillsammans med Supply Chain Coordination
•  Ansvara över aktiviteter gällande schemaläggning av ordrar i systemet
•  Analysera orderflödet och skapa veckovisa rapporter
• Identifiera och driva förbättringsförslag och felrapporter   

Arbetet är förlagt på heltid på kontorstid.

Om dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom området eller likvärdig arbetserfarenhet. Du behöver ha erfarenhet och förståelse för orderhantering och distrubitionsprocesser samt logistikerfarenhet. Viktigt för tjänsten är även att du kan tala och skriva engelska flytande. Du har god administrativ förmåga och är van vid att hantera olika IT-system. Utöver detta behöver du vara en god lagspelare samt vara serviceminded i ditt tankesätt. Du behöver ha lätt för att knyta nya kontakter och vara kommunikativ i ditt arbetssätt. Om du är initiativtagande, analytisk och gillar att komma med förbättringsförslag är detta rätt tjänst för dig!

Viktigt för tjänsten är:
•           eftergymnasial utbildning inom logistik eller likvärdig arbetslivserfarenhet
•           flytande i tal och skrift på engelska
•           erfarenhet av orderhantering och administration
•           goda IT-kunskaper

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som logistiksupport är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående och kommer löpa på fram till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031 -7254539. 

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-09-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-28
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39 Caroline.Carlsson@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3066072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: