Leveranskoordinator

Umeå Energi AB / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Umeå Energi AB i Umeå

Allt vi gör, gör vi för Umeå

Våra energi-och kommunikationslösningar spelar stor roll i våra kunders vardag. Varje dag. Hos oss arbetar du med samhällsviktiga tjänster, där du är en del i utvecklingen av en hållbar region. Vi erbjuder dig en varierad yrkesroll, där du får goda möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med oss. Samtidigt som du kan bibehålla balansen mellan arbete och fritid. Självklart ingår en rad förmåner, med fokus på att du ska må bra.

Inom teknikområde Värme på Umeå Energi arbetar vi med serviser/anslutningar, investerings- och reinvesteringsprojekt samt förebyggande- och avhjälpande underhåll på vårat fjärrvärme- och fjärrkylanät. Vi utför servicebesök och felavhjälpning i kunders fjärrvärmecentraler samt i kommunens markvärmecentraler.

Din roll:

Som leveranskoordinator agerar du som spindeln i nätet där du dagligen deltar vid avstämningsmöten samt planerar den dagliga verksamheten. Vid behov gör du omprioriteringar i dialog med Leveransledare och tekniker. Du kommer arbeta i system med kundbokningar, fakturor och arbetsorderhantering. Ditt arbete kommer också innebära att bevaka teamets inkorgar och fördela inkomna ärenden på ett effektivt sätt.

I rollen som Leveranskoordinator kommer du att:

• Ansvara för den operativa planeringen, inklusive daglig resursplanering, prioritering, beredskap och schemaläggning för teknikerna.

• Stödja leveransledaren genom att vara organisationens representant för dialog med tekniker angående arbetsutförande och teknisk konsultation.

• Ha daglig kontakt med våra fjärrvärmekunder.

• Assistera leveransledaren med organisationens ingång för produktutvecklingstjänster, såsom serviceavtal för villa och fastighet.

• Registrera, planera, schemalägga och avisera genomförandet av serviceavtal, ronderingar och underhållsaktiviteter.

• Rapportera måluppfyllelse och KPI:er.

• Hantera attester för arbetstid, leverantörsfakturor och material.

• Ta fram underlag vid reklamationer.

• Planera och hantera inkomna besiktningar inför tecknande av serviceavtal och återkoppla ej godkända besiktningar till sälj.

• Delta i utvecklingsarbete för effektivisera processer, rutiner och arbetssätt.

För att lyckas i rollen har du:

• Gymnasieexamen.

• Erfarenhet av arbete inom olika system, särskilt inom ekonomi och administration.

• Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

• B-körkort.

• Goda kunskaper i svenska och engelska.

Meriterande:

• Kunskaper i IFS, CAB.

• Erfarenhet av hantering av arbets-/serviceorder.

• Erfarenhet av schemaläggning.

Publiceringsdatum
2023-12-11

Dina personliga egenskaper
Som leveranskoordinator är du en viktig länk i kedjan för att kunna leverera de uppdrag och tjänster som teamet ansvarar för. Du uppskattar att vara spindeln i nätet och skapa goda förutsättningar för dina kollegor att kunna göra ett bra jobb. Genom att se till helheten, analysera och se möjlighet till lösningar och förbättringar bidrar du till en god arbetsmiljö och en positiv kundupplevelse. Du inspireras av dialog med andra människor och kommunicerar på ett ödmjukt och tydligt sätt.

Som person är du ansvarstagande, strukturerad och har en god samarbetsförmåga. Du påverkar din omgivning genom att vara öppen, entusiastisk och positiv, även i mer krävande situationer. Du är självständig, flexibel och anpassningsbar. Vi ser även att du är resultat- och kundorienterad samt tydlig i din kommunikation.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper, likväl som på de sätt som du kan komplettera vårt befintliga team.

Välkommen med din ansökan senast: 2023-01-07

Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag om vi hittat rätt kandidat, så sök redan idag!

För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Per Anundi, 070-534 95 14. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Wilma Berglund, 076-315 05 51. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00.

Som samhällsviktig verksamhet är det viktigt för oss med en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare samt att våra tillgångar och information är skyddade. Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete genomför vi därför en bakgrundskontroll på slutkandidaten för den här tjänsten. Några av våra roller kräver säkerhetsprövning, om det är aktuellt för tjänsten du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede.

På jobb.umeaenergi.se kan du läsa mer om våra drivkrafter och utmaningar, samt ta del av några av våra medarbetares vardag.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Umeå Energi AB (org.nr 556097-8602), http://www.umeaenergi.se

Arbetsplats
Umeå Energi

Kontakt
Wilma Berglund
wilma.berglund@umeaenergi.se

Jobbnummer
8320787

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Umeå Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Umeå Energi AB: