Leveransfokuserad Operation manager till Holmen IT
Holmen AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping,
Linköping,
Nyköping,
Örebro,
Västerås eller i
hela Sverige I skogen växer framtiden. Väx med oss!
Gillar du struktur och vill jobba i ett företag med utvecklingsmöjligheter? Vill du jobba i en framtidsbransch med en klimatsmart råvara som utgångspunkt?
Din nya arbetsplats?
Holmen IT är koncernens centrala IT-funktion. Hos oss sitter flertalet av koncernens IT specialister vilket gör att du alltid har nära till kunniga kollegor. Idag är vi omkring 50 medarbetare och vår huvudort är Norrköping. Vi sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum. Holmens verksamhet är dock utspridd på flera orter, både inom och utanför Sverige, så räkna med att få resa då och då.
Din framtida utmaning
Rollen som Operation manager är både utmanande och spännande och ger dig möjlighet att sitta som spindeln i nätet för Holmen IT's Infrastruktur team.
Du arbetar i en grupp med ansvar för all IT infrastruktur. I det dagliga supportar du Holmens olika verksamheter och arbetar med förvaltningsuppdrag kopplat till vår infrastruktur i egen miljö och i Microsoft Azure. Vi har även pågående och planerade strategiskt viktiga IT projekt där teamet är involverade och har olika roller och ansvar.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Support till verksamheten med daglig IT drift, underhåll och utveckling
• Fungera som länk mellan verksamheten och våra IT leverantörer
• Driva och delta i förvaltningsmöten
• Samordna förvaltningsarbetet med kollegor och beställare ute i verksamheten
• Tillsammans med teamet ansvara för lösningar, arbetssätt, rutiner, dokumentation och uppföljning
I rollen ingår att kunna driva mindre IT projekt. Även beredskap kan ingå.
För att lyckas i rollen
Om du trivs du med att jobba i team och gillar när problemlösning är en del av vardagen då kan detta vara rätt tjänst för dig. Är du dessutom engagerad, driven och ansvarstagande så kommer du att känna dig hemma hos oss.
Du kombinerar förståelse för IT-processer med god teknisk kompetens och är analytisk med god samarbets- och organisationsförmåga.
Du som söker skall ha högskoleexamen med IT-inriktning alternativt flerårig relevant arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet från liknande roller.
Erfarenhet av att arbeta agilt och med ett arbetssätt som drivs av ständiga förbättringar samt vana att arbeta i projektform är meriterande.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utmanande och ansvarsfull nyckelroll med stora möjligheter att påverka hur såväl arbetssätt inom Holmen IT som hur koncernens IT-lösningar utvecklas. Hos oss arbetar du självständigt inom givna ramar. Vi prioriterar god arbetsmiljö, effektiva arbetssätt och värdeskapande arbete. Du kommer att känna att du bidrar till Holmens utveckling samtidigt som du har roligt på jobbet!
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete med stort eget ansvar. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.
I skogen växer framtiden
Holmen är en av Sveriges största skogsägare och den växande skogen är grunden för vår verksamhet. Vi är en del av skogens kretslopp från planta till planka, där vi förädlar råvaran till allt från trä för klimatsmart byggande till förnybara förpackningar, magasin och böcker. Holmen producerar även förnybar energi från vatten- och vindkraft. Med hållbarhetstänk i alla led är Holmen med och skapar en bättre framtid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2020-12-04ErsättningIndividuell månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHolmen AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Holmen AB (org.nr 556001-3301),
https://www.holmen.com/sv Arbetsplats Holmen
Jobbnummer 5476005
Observera att sista ansökningsdag har passerat.