Ledningskoordinator

Nässjö Affärsverk AB / Administratörsjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nässjö Affärsverk AB i Nässjö, Eksjö eller i hela Sverige

Nässjö Affärsverk AB (NAV) har verksamhet inom fjärrvärme, elnät, fibernät, renhållning, vatten och avlopp samt drift och underhåll av gator, parker och fritidsanläggningar i Nässjö kommun.

Vi har 140 medarbetare som arbetar för att få människors vardag att fungera;
"Tillsammans skapar vi livskvalitet - med kunden i centrum och kommande generationer i tanken".

Läs gärna mer på www.nav.se.

Om jobbet
Är du en administrativ stjärna som har sinne för både detaljer och helhet? Vill du vara en del av Nässjö Affärsverk, ett kommunalt bolag med starkt varumärke?

Då vår värdefulla nuvarande medarbetare går i pension under våren söker vi en ersättare. Som ledningskoordinator på NAV kommer du ta dig an många olika och varierande uppgifter.

Vi söker dig som ska samordna och hålla ihop styrelseadministration för bolagen inom koncernen. När det gäller lagar och regler kring diarieföring, arkivering, dataskydd, offentlighet och sekretess är du den som är sakkunnig. Du har ansvar för det operativa arbetet rörande diarieföring och arkivering. Som ledningskoordinator driver du administrativa utvecklingsfrågor och en del utredningsuppdrag.

Tjänsten tillhör HR-avdelningen som har i uppdrag att driva strategiska och operativa frågor inom HR, styrelsearbete, administration, fastighet och skalskydd. HR skapar förutsättningar för att vi inom bolaget tillsammans ska nå våra mål genom att ge såväl stöd som support till chefer och medarbetare.

Publiceringsdatum
2021-11-15

Dina arbetsuppgifter
Exempel på arbetsuppgifter:

- Samordna och hålla samman styrelseadministrationen för i koncernen ingående bolag, samt föra protokoll vid styrelsemöten.
- Vara sakkunnig i dataskyddsfrågor, personuppgiftsadministratör.
- Diarieföra och registrera handlingar i dokument- och ärendehanteringssystem, arkivera och gallra.
- Utveckla processer inom bolaget
- Upprätta och kvalitetssäkra rutiner och riktlinjer
- Utredningsuppdrag, verksamhetsspecifika och bolagsövergripande
- Delta i och driva arbetsgrupper
- Informera och utbilda medarbetare
- Systemansvar för aktuella system
- Formulera och redigera texter

Kvalifikationer
Du har Högskoleutbildning med administrativ inriktning alternativt utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, lätt att lära och förstå olika typer av system samt pratar och skriver svenska flytande.

Det är önskvärt att du har erfarenhet av liknande befattningar i offentlig verksamhet.

Som person är du noggrann och flexibel, med ett sinne för service samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du har god förmåga att kommunicera. Du är strukturerad och professionell i ditt arbete med god planeringsförmåga. Du ser utvecklingsmöjligheter och förbättringar i den dagliga verksamheten och prövar därför gärna nya idéer för att nå ett bra resultat.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om företaget
Vi erbjuder ett intressant arbete i ett stabilt företag som verkar i en framtidsbransch som är inne i en spännande utvecklingsfas kopplat till energiomställning, ny teknik och nya arbetssätt. Vi är en framåtriktad arbetsgivare som värnar om medarbetarnas balans i livet och arbetslivet. Hos oss är allas engagemang, delaktighet och ansvarstagande framgångsfaktorer för att kunna skapa en attraktiv kommun för alla som lever och verkar här. Mångfald är därför en naturlig del i vår verksamhet. Som medarbetare på NAV kommer du till en trivsam arbetsplats med god laganda. Tillsammans skapar vi den stämning vi vill ha på vår arbetsplats!

ÖVRIGT
Du kommer att jobba på Tullgatan som är huvudkontoret för NAV.
Urval sker löpande.
Rekryteringsprocessen innehåller personlighetstester och bakgrundskontroller

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader.

Låter det lockande?

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Snarast Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nässjö Affärsverk AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/27".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nässjö Affärsverk AB (org.nr 556038-7044)

Arbetsplats
Administration

Kontakt
Heléne Axelsson
0380-51 70 80

Jobbnummer
6118711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nässjö Affärsverk AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nässjö Affärsverk AB: