Lediga jobb som helpdesktekniker finns i Stockholm!

Experis IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Är det dags att söka nytt jobb efter sommaren? Vill du jobba som helpdesktekniker så har vi på Experis IT lediga jobb för dig! Just nu söker vi duktiga helpdesktekniker som kan bli en del av vårt härliga IT-gäng. Vi är ett företag som ligger centralt beläget i Stockholm med kunder runt om i regionen. Nu till hösten behöver vi ytterligare personal som kan arbeta ute hos våra kunder som är verksamma inom olika spännande branscher. Läs mer om tjänsten och vad vi kan erbjuda här nedan och skicka in din ansökan idag. Vänta inte för länge, vi går igenom ansökningarna löpande!

Arbetsuppgifter som helpdesktekniker

• Ansvara för datakommunikation, drift och datasäkerhet i nätverksmiljöer

• Ansvara för att den dagliga driften fungerar samt ge användarstöd till kunder vid IT-frågor

• Ansvara för felsökning samt bästa åtgärd av fel.

• Utföra installationer av datorer och programvara, göra felsökning, underhåll och service samt

• teknisk support av hårdvara och programvara.

• Testa nya produkter och informera användarna om nyheter.

• Göra Backuphantering

• Administrera backup-storage och applikationsservrar

• Administrera standardsystem, till exempel mejl och kalender

Vilka krav behöver jag uppfylla för att passa till tjänsten?

• Utbildning inom IT, vi ser gärna att du har KY-utbildning eller annan praktisk utbildning

• Stort tekniskt intresse, gärna med tidigare erfarenhet av liknande roll

• Serviceinriktad och social - du gillar att jobba med människor

• Problemlösande och ihärdig - du ger dig inte utan hitta och lösa felet!

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Vad kan Experis IT erbjuda dig?

På Experis arbetar vi tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser du vill utveckla.

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar och uppdrag för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Experis IT stödjer dig i din karriärutveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Vi erbjuder dig:

• Fast lön

• Lön även när du är utan uppdrag

• Trygga kollektivavtal

• Semesterersättning

• Pensionsavsättning

• Försäkring

Jag vill jobba som helpdeskmedarbetare! Hur gör jag för att söka?

Det är enkelt! Vi rekryterar omgående till tjänsten så skicka in din ansökan redan idag!

Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Johanna Johnsson på

First line, 1st line, 1:st line, support-tekniker, supporttekniker, helpdesk, it support, technical support, desktop support, support engineer, system administrator, service desk, helpdesktekniker

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Publiceringsdatum
2017-08-24

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-14
Ange följande referens när du ansöker: 28351
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Johnsson johanna.johnsson@manpower.se

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
11121
11121 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3659731

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: