Ledare till logistiksupport - Intern materialhantering

Volvo Business Services AB / Inköpar- och marknadsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Volvo Business Services AB i Skövde, Haninge, Vara, Trollhättan, Borås eller i hela Sverige

Du leder genom att vägleda och involvera dina medarbetare för att förverkliga företagets strategi - inte sant?!

Volvo Powertrain i Skövde är en verksamhet med anor från mitten av 1800-talet, som idag kan visa upp en produktionsanläggning i världsklass. Vi tillverkar motorer och motorkomponenter till AB Volvos globala industrisystem. Fordonsindustrin står inför en fundamental förändring och vi ska vara med i framkant här i Skövde!

I 7 generationer har vi funnits här och för att vi ska finnas kvar i ytterligare 7 har vi tagit fram en vision med fyra målsättningar. Vår verksamhet ska vara 100% säker, 100% cirkulär leverera 100% förmåga och ha 100% delaktighet, och tillsammans bygger vi GTO i Skövde för framtida generationer.

I din roll kommer du att leda ett 40-tal medarbetare som arbetar med att planera och organisera interna materialflöden inom hela fabriken. Dina medarbetare arbetar med en stor mix av arbetsuppgifter såväl administrativt som hands-on ute i fabrikerna och är i stor del självgående. Organisatoriskt kommer du att tillhöra en avdelning och ledningsgrupp tillsammans med 7 ledarkollegor och din avdelningschef, som du rapporterar till. Ledningsgruppens arbete präglas av samarbete och man stödjer varandra prestigelöst över organisationsgränserna. Ditt arbete kommer till stor del vara att stötta och coacha medarbetare som att arbeta med mer taktiska/strategiska frågor med ledningsgruppen. Till din hjälp finns våra stödfunktioner, till exempel kvalitet, teknik, underhåll, HR och ekonomi. Den här rollen är nära inblandad i flödena hela vägen från att gods kommer in på området till att våra färdiga produkter exporteras över hela planeten.

För att du ska lyckas i den här rollen ser vi att du har flera goda egenskaper och förmågor, nedanstående är dock extra viktiga för oss:
Du leder genom att vara tillgänglig, bygger relationer och förtroende hos dina medarbetare och samarbetspartners.
Du ger feedback som förstärker och utvecklar dom du har runt dig.
Du har förmågan att låta individers speciella personlighet, talanger och färdigheter växa inom organisationen.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet som chef och ledare där du haft ansvar för verksamhet, ekonomi och personal. Utöver detta vill vi gärna att du har:
Erfarenhet av att leda och coacha medarbetare i såväl personlig- som organisatorisk utveckling så att ni gemensamt når uppsatta mål - har du även erfarenhet av att leda inom en logistikorganisation är det meriterande
Goda kunskaper i Svenska och Engelska
God datavana inom Officepaketet

Högskoleexamen inom relevant område är meriterande men inte ett krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Om du tycker att det här låter som en spännande uppgift så tycker vi att du ska skicka in din ansökan! Vill du veta mer om arbetet och organisationen får du gärna höra av dig till rekryterande avdelningschef: Magnus Larsson på 0500-788134.

Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida.

Publiceringsdatum
2022-05-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Volvo Business Services AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB (org.nr 556029-5197)
541 87  SKÖVDE

Arbetsplats
Volvo Group

Jobbnummer
6601935

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Volvo Business Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Volvo Business Services AB: