Länsstyrelsen söker en handläggare
Länsstyrelsen Jönköpings län / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Jönköpings län i Jönköping Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Länsstyrelsen i Jönköpings län är en arbetsplats med cirka 260 medarbetare.
Publiceringsdatum2018-05-03ArbetsuppgifterLänsstyrelsen i Jönköpings län söker en person som vill administrera och handlägga statsbidrag inom integrationsområdet.
BAKGRUND
Sociala frågor utgör en central aspekt i arbetet för en hållbar samhällsutveckling, där Länsstyrelsen har ett viktigt uppdrag att värna och bevaka frågor som rör trygghet, välfärd och delaktighet.
Länsstyrelsen arbetar för en hållbar utveckling i Jönköpings län med fokus på frågor som rör energi, miljö och klimat, mänskliga rättigheter, jämställdhet, våld i nära relationer, integration och folkhälsofrågor.
Länsstyrelsen i Jönköpings län är sedan 2013 ansvarig för framtagande av föreskrifter, redovisning samt administration av medel för integrationsinsatser som fördelas till kommuner, kommunalförbund samt organisationer inom integrationsområdet enligt förordning 2010:1122 (§37, §37a, §37b) samt förordning 2016:1364.
Länsstyrelsen söker nu en handläggare för att arbeta med våra statsbidrag. Du kommer att arbeta på Enheten för social hållbarhet på Utvecklingsavdelningen tillsammans med andra inom sakområdet integration. Integrationsteamet består av sex personer.
ArbetsuppgifterI tjänsten ingår bland annat att:
• Ur ett ekonomiskt perspektiv granska och lämna förslag till beslut, utifrån inkomna slutrapporter.
• I samverkan med vår ekonomifunktion administrera utbetalningar.
• Diarieföra utgående beslut samt inkomna ansökningshandlingar, yttranden, delrapporter och slutrapporter.
• Avsluta ärenden när samtliga handlingar inkommit
• Kommunicera med övriga länsstyrelser i landet
• Vara behjälplig i framtagande av statistik för uppföljning samt mallar för ansökningar.
KvalifikationerDu har
• utbildning med inriktning ekonomi, administration eller annan utbildning alternativt erfarenhet som bedöms likvärdig.
Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning av stöd eller bidrag och ekonomiska uppföljningar inom det offentliga. Meriterande är också om du har erfarenhet att arbeta i Excel samt vårt diariesystem Platina
Som person är du noggrann och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och klarar av att hantera en stor mängd data. Arbetet innebär vissa arbetstoppar under året varför du bör kunna prioritera och planera ditt arbete utifrån detta.
Vi fäster stor vikt vid ovanstående personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Länsstyrelsen i Jönköping är en arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla anställda.
Länsstyrelsen i Jönköping har rökfri arbetstid, läs gärna mer på vår webbplats vad det innebär.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1 augusti eller enligt överenskommelse. Provanställning tillämpas.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-23
Ange följande referens när du ansöker: 112-3517-2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Lindgren 010-2236000
FöretagLänsstyrelsen Jönköpings län
AdressLänsstyrelsen Jönköpings län
Hamngatan 4
55186 Jönköping
KontorsadressHamngatan 4 55186 Jönköping
Jobbnummer 4121012
Observera att sista ansökningsdag har passerat.