Läkarsekreterare/Vårdadministratör
Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Kirurgi/AnOpIVA, Admin e / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Kirurgi/AnOpIVA, Admin e i Göteborg Västra Götalandsregionen
Publiceringsdatum2013-08-28BeskrivningVerksamhetsområde Kirurgi Östra bedriver specialiserad kirurgi för hela Västra Götalandsregionen och delvis för hela Sverige samt länssjukvård för delar av Göteborg. Vi har cirka 300 anställda som arbetar på tre slutenvårdsavdelningar, en kirurgisk akutvårdsavdelning, två öppenvårdsmottagningar, preoperativ mottagning samt flera forskningsenheter.
Verksamhetsområde AnOpIVA Östra består av fyra enheter: Operation 1, Operation 2, IVA/UVA/Smärtcentrum och Tryckkammaren. I den administrativa enhetens uppdrag ingår ansvar för både verksamhetsområde Kirurgi och AnOpIVA. Här finns goda möjligheter till utveckling. Den administrativa personalen är organiserad i en egen linje med drygt 25 läkarsekreterare och kanslister som träffas regelbundet på möten, utbildningar och andra sociala aktiviteter.
Vi söker Dig som trivs med ett mycket omväxlande vårdadministrativt och serviceinriktat arbete i ett positivt arbetsklimat.
Din placering blir på Operation 2. Avdelningen består av sex operationssalar, en uppvakningsenhet samt en preoperativ del där patienterna förbereds inför sin operation. Operationsenheten servar kvinnokliniken med anestesi och operation för gynekologisk och obstetrisk kirurgi. Elektiv gynekologi bedrivs parallellt med planerade och akuta obstetriska ingrepp - i huvudsak kejsarsnitt. På jourtid förekommer omfattande obstetrisk verksamhet. Totalt genomförs drygt 6500 operationer och förlossningsbedövningar på enheten.
Dina arbetsuppgifterAvdelningen präglas av ett engagerat medarbetar- och ledarskap, där kunskap, utveckling och delaktighet främjas och tillvaratas. Läkarsekreteraren har en mycket viktig och aktiv roll i arbetet på avdelningen. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar bland annat utskrift av diktat, patient- och vårdadministrativa arbetsuppgifter samt att vara behjälplig för avdelningens läkare och sjuksköterskor. I jobbet ingår dessutom ett administrativt verksamhetsstöd såsom hjälp med register, KIV och telefonlistor samt administrativt stöd för avdelningens vårdenhetschef och vårdenhetsöverläkare. Det finns ett stort intresse hos övrig personal att involvera läkarsekreteraren i arbetet som bedrivs på enheten.
Vi arbetar i Melior, Elvis, Operätt, KoVIS (e-arkiv), Ivarätt samt Obstetrix och vi strävar medvetet efter att utveckla sekreterarrollen inom verksamheten.
Det finns möjlighet till egna ansvarsområden, publicera på AnOpIVA:s webbsida samt lägga in foton i Picsara (bildhanteringsprogram).
KvalifikationerVi söker dig med vårddokumentationsutbildning.
Goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska språket är krav.
Erfarenhet av Melior, Medspeech, Operätt och Obstetrix är meriterande. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet som läkarsekreterare.
Vi lägger stor vikt vid att du är noggrann, har ett gott bemötande samt service- och ansvarskänsla. Det är viktigt att du ser möjligheter, kan ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt men också har förmåga att arbeta i team.
Arbetstider och omfattning100%. Tillträde: 2013-10-01 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-11
Ange följande referens när du ansöker: 2013/3004
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef, Ulrika Roos 031-343 68 62
Sektionsledare, Inger Andersson 031-343 48 80
Facklig kontaktVision, Gunilla Bäckevik 031-343 48 77
FöretagSahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Kirurgi/AnOpIVA, Admin enheten
AdressSahlgrenska Universitetssjukhuset (SU), Kirurgi/AnOpIVA, Admin enheten
HR-servicecenter, Torggatan 1 A
43531 Mölndal
Jobbnummer 1638176
Observera att sista ansökningsdag har passerat.