Lagerbalanserare till globalt fordonsföretag

Experis Finance Huvudkontor / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-12-08

Dina arbetsuppgifter
Till vår konsultverksamhet söker vi en Logistiker som kommer att arbeta med lagerbalansering. Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa högsta möjliga tillgänglighet av eftermarknadsartiklar till lägsta möjliga kostnad, och styra flödet från leverantörerna till central och lokala lager globalt.
Inom ditt eget område är du ansvarig för att nå uppsatta mål, vilket innebär att ge kunderna den bästa servicen och öka lönsamheten genom optimering av lagernivåer. Du kommer att arbeta nära både interna och externa leverantörer för att nå mål och delmål.
Det dagliga arbetet består i att analysera och verkställa inköpsförslag, hantera restordrar och kritiska lagernivåer.
En viktig del av arbetet är att analysera och följa upp leverantörers prestanda, flexibilitet och ledtid både proaktivt och på efterfrågan.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi har nästan bara längre uppdrag, så du inte ska behöva hoppa runt och inte riktigt få visa vad du går för. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Vem är du?
Vi söker dig som är självgående, driven, strukturerad och affärs / kundorienterad. Du måste kunna skapa och underhålla relationer både inom det egna företaget/ affärsområdet och med dina leverantörer.
• Universitetsexamen eller dokumenterad erfarenhet från relevanta områden såsom logistik och lagerhantering
• Flytande engelska, en kombination med andra språk en tillgång
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet krävs särskillt excel
• Hög analytisk + förhandlingsteknik
• Utmärkt kommunikation och nätverkande
• Förmåga att arbeta i en mångkulturell organisation
• Ett starkt engagemang att leverera på utsatt tid
• Driva för förbättringar

Kontaktperson för detta jobb
Ansök genom att registrera din CV via länken, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta Kundansvarig Carl-Henric Möller 031-61 72 35.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl-Henric Möller 031-617235

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2566980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: