Lagerbalanserare till globalt fordonsföretag
Experis Finance Huvudkontor / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-12-08Dina arbetsuppgifterTill vår konsultverksamhet söker vi en Logistiker som kommer att arbeta med lagerbalansering. Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa högsta möjliga tillgänglighet av eftermarknadsartiklar till lägsta möjliga kostnad, och styra flödet från leverantörerna till central och lokala lager globalt.
Inom ditt eget område är du ansvarig för att nå uppsatta mål, vilket innebär att ge kunderna den bästa servicen och öka lönsamheten genom optimering av lagernivåer. Du kommer att arbeta nära både interna och externa leverantörer för att nå mål och delmål.
Det dagliga arbetet består i att analysera och verkställa inköpsförslag, hantera restordrar och kritiska lagernivåer.
En viktig del av arbetet är att analysera och följa upp leverantörers prestanda, flexibilitet och ledtid både proaktivt och på efterfrågan.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi har nästan bara längre uppdrag, så du inte ska behöva hoppa runt och inte riktigt få visa vad du går för. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Vem är du?
Vi söker dig som är självgående, driven, strukturerad och affärs / kundorienterad. Du måste kunna skapa och underhålla relationer både inom det egna företaget/ affärsområdet och med dina leverantörer.
• Universitetsexamen eller dokumenterad erfarenhet från relevanta områden såsom logistik och lagerhantering
• Flytande engelska, en kombination med andra språk en tillgång
• Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet krävs särskillt excel
• Hög analytisk + förhandlingsteknik
• Utmärkt kommunikation och nätverkande
• Förmåga att arbeta i en mångkulturell organisation
• Ett starkt engagemang att leverera på utsatt tid
• Driva för förbättringar
Kontaktperson för detta jobbAnsök genom att registrera din CV via länken, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta Kundansvarig Carl-Henric Möller 031-61 72 35.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarl-Henric Möller 031-617235
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2566980
Observera att sista ansökningsdag har passerat.