Lager- Och Logistikchef

Chefspoolen i Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Chefspoolen i Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Kärnsund Wood Link bildades 1971 och vi har sedan dess levererat trä- och träbaserade material från leverantörer över hela världen till kunder över hela världen.

I dag har vi vårt säte i Kållered söder om Göteborg och utgör tillsammans med det Finska dotterbolaget OY Skandinaviska Träimport AB en koncern med ca 25 medarbetare. Tillsammans omsätter koncernen ca 200 MSEK per år.

På Kärnsund Wood Link har vi direktimporterat och levererat exklusiva trämaterial till den träförädlande industrin, båtvarven och bygghandeln i över 40 år.

I samband med vår expansion söker vi nu en
LAGER- OCH LOGISTIKCHEF

Publiceringsdatum
2015-11-10

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för Kärnsunds lagerplats i Kållered. I samverkan med Inköp skall lagret ta emot, kontrollera och förvara inköpta varor på det sätt som är det bästa ur ekonomisk synpunkt. I samverkan med försäljning skall lager verkställa kundorders. Lagerchefen ansvarar för att alla varor på lagret förvaras på ett tillbörligt sätt. I samverkan med våra säljare och inköpschef ansvarar du för företagets inköp av trä- och trä-baserade produkter med en årlig inköpsvolym på ca 100 MSEK. Under ditt ansvarsområde ligger dessutom transporter från leverantör till lager och till kund. För närvarande består gruppen av ytterligare två personer som du har ledningsansvaret, men inte personalansvaret för. Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.

Kvalifikationer                                           

Vi tror att du har minst gymnasieexamen och har jobbat några år i trävarubranschen eller angränsande bransch och du har erfarenhet av att leda personal. Som person är du utåtriktad och har lätt för att prata både med leverantörer och kunder. Du har analytisk förmåga och är bra på att hitta kostnadseffektiva lösningar som utvecklar och förbättrar verksamheten. Du ska kunna ta egna beslut men också vara en lagspelare som jobbar för hela teamet. Du ska ha känsla för kvalité och service i våra leveranser och kunna bedöma detta utifrån våra kunders kvalitétskriterier. Du har en positiv grundsyn och är en glad och trevlig person.

Du behärskar Officepaketet och erfarenhet av att arbeta i något affärs- eller inköpssystem.

Du talar och skriver engelska mycket bra i tal och skrift.

Din ansökan vill vi ha in snarast möjligt, dock senast 7 december. Tjänsten kan komma att tillsättas innan dess.

Har du frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att ringa Anders Bolin på Chefspoolen. Tel 0732508805

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Chefspoolen i Sverige AB

Adress
Chefspoolen i Sverige AB
STORTORGET 13 A
21122 Malmö

Kontorsadress
STORTORGET 13 A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2521770

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Chefspoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Chefspoolen i Sverige AB: