Kvalitetssamordnare till infrastrukturprojekt, Stockholm

Shaya Solutions AB / Byggjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 24 månader
• Uppdragsstart: Enligt ök.
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Publiceringsdatum
2021-12-09

Dina arbetsuppgifter
Kvalitetssamordnarens roll är att planera, leda och följa upp arbetet för att de ingående projekten, delportföljen med dess leveranser samt att leverantören ska nå förväntad kvalitet. Aktiviteter kan genomföras både i program/­projekt/­delportfölj och hos leverantören.

Dina arbetsuppgifter
• Ta fram programmets/projektets arbetssätt avseende kvalitet genom att upprätta kvalitetsplan utifrån mall i Projekt- och programhandboken (PPH).
• Definiera och följa upp programmets/projektets kvalitetsmål.
• Se till att kvalitetsplanen kommuniceras till samtliga berörda intressenter samt uppdatera planen vid behov
• Rapportera till program-/projektledaren samt koordinera kvalitetsarbete inom programmet/projektet
• Möjliggöra styrning och uppföljning av program-/projektprocesserna genom tydliga mål och mätetal för processerna (KPI:er).
• Granska program-/projektdokumentation som planer, rutiner, projekterade handlingar, avtal etc. som påverkar eller kan påverka programmets/projektets kvalitetsarbete.
• Säkerställa att kvalitetsrisker beaktas i programmets/projektets riskhantering.
• Vara kravställare vad gäller kvalitetsfrågor i upphandlingar inom projektet samt medverka vid utvärdering av anbud.
• Säkerställa att program och projekt följer PPH samt övriga interna processer.
• Ansvara för att leda och genomföra internrevision av program, projekt och dess leverantörer.
• Representera programmet/projektet i IP kvalitetsnätverk för utbyte av kunskap och erfarenhet.
• Representera kunden och programmet/projektet i kontakt med olika externa parter och aktörer såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer.
• Säkerställa ordning och reda för samtliga styrande dokument.
• Delta aktivt i projektrelaterade möten för att ta del av information om verksamhetens framdrift

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
• Högskoleexamen, yrkeshögskola inom relevant område eller motsvarande förvärvad erfarenhet i 4 år.
• 5 års erfarenhet från kvalitetssamordning i projekt inom liknande verksamhet (kollektivtrafik, infrastruktur, samhällsplanering, offentlig verksamhet eller dyl.)
• 4 års erfarenhet av att kvalitetssamordna projekt med en budget om minst 50 MSEK.
• 4 års erfarenhet från kvalitetsrevisionsarbete.
• 5 år erfarenhet från alla faserna inom projektlivscykeln (analys, planering, genomförande och avslut) i projekt med en budget om minst 50 MSEK.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
• Dokumenterad erfarenhet av arbete i minst 2 projekt som kvalitetssamordnare utifrån etablerad projektmetodik.
• Minst 4 års erfarenhet av kvalitetsarbete från alla faserna inom projektlivscykeln inom samma projekt med en budget om minst 50 MSEK.
• Minst 2 års erfarenhet av kvalitetsarbete hos en offentlig beställare.
• Vid minst 1 tillfälle deltagit i eller ansvarat för att ha implementerat och certifierat kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001.

Önskemål om personliga egenskaper:

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV på svenska i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag, 12 mån

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Kontakt
Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se
08-35 35 53

Jobbnummer
6163860

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: