Kvalitetschef till Business Assurance
Intertek Certification AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intertek Certification AB i Stockholm Intertek Certification AB
Presentation
För rekrytering till Intertek söker vi nu en driven, kreativ och lyhörd person att axla rollen som Kvalitetschef till Interteks affärsområde Business Assurance. Business Assurance tillhandahåller ett utbud av tjänster rörande certifiering av ledningssysten för tex kvalitet, miljö, arbetsmiljö mm. Syftet för tjänsten som Kvalitetschef är att sätta fokus på kvalitets- och utvecklingsarbetet med bibehållet kund- och affärsperspektiv. Positionen rapporterar direkt till VD.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Kista. Välkommen med din ansökan. Urvalsarbetet sker löpande och intervjuandet sker till största delen i slutet av augusti.
Publiceringsdatum2011-07-20Dina arbetsuppgifterDu ansvarar för utveckling av företagets processer och kvalitet, fortbildar och stöttar de egna revisorerna samt ansvarar för styrdokument och projekt. I tjänsten ingår att vara kontaktperson för ansvarsområdet gentemot alla Business Assurance på Interteks övriga kontor ute i världen. En del av utmaningen med rollen ligger i att stötta produktion och sälj med kompetens kring ackreditering och certifiering av ledningssystem. Tjänsten innefattar fullt personalansvar för 4 personer där du förväntas sätt mål för individen likväl som att få hela avdelningen att dra åt samma håll. En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att sätta dig in i Interteks affärsverksamhet för att på bästa sätt kunna bidra till företagets fortsatta framgång.
Vidare innefattar arbetsuppgifterna bland annat att:
• ansvara för processutveckling och utbud
• fungera som stöd till revisorerna
• utveckla styrdokument
• sköta affärsområdets interna kontakter med andra länders kontor
• ansvara för projekt
• ansvara för personalmöten och personalöverläggningar
• ledningsgruppsansvar
Utbildning/erfarenhet
Vi ser att du har relevant utbildning för en affärsdrivande chef samt minst fem års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, gärna från organisatoriskt certifieringsarbete. Tidigare ledarerfarenhet är naturligtvis meriterande. Vidare har du framgångsrikt drivit och slutfört projekt där din förmåga att tänka övergripande prövats. Du kan skapa och bibehålla affärsrelationenrelationer, har en stark professionell integritet och förstår utvecklingsarbetets strategiska och operativa betydelse för organisationen. Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
Som person är du driven, kreativ och lyhörd. Du är utåtriktad och kommunikativ samtidigt som du är van med självständigt arbete. En god portion initiativförmåga är nödvändig för att klara rollen på ett bra sätt.
Förmåner
Intertek värnar om sina anställda och erbjuder hälsovård, friskvård, och tjänstepension.
Företagsbeskrivning
Intertek tillhandahåller rådgivande tjänster, provning och certifiering samt hantering av produktgodkännanden över tiden. Vi skapar värde genom att hjälpa kunder att i rätt tid med rätt kvalitet komma ut på önskade marknader.
Intertek är en ledande global leverantör av kvalitets- och säkerhetslösningar och arbetar med en mängd olika branscher. Företaget finns i alla världsdelar med över 1 000 laboratorier och kontor och 30 000 medarbetare i mer än 100 länder. I Sverige finns vi i huvudsak i Kista med c:a 300 medarbetare.
Företagets hemsida
www.intertek.seSluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök och registrera dig på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-19
Ange följande referens när du ansöker: 28335
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagIntertek Certification AB
AdressIntertek Certification AB
Jobbnummer 987965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.