Kvalificerad socionom söks till projekt inom Äldreomsorgen, Norr

Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har ca 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsnämnd ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning, fritidsverksamhet och underhåll av parker utförs på allra bästa sätt åt Norrmalmsborna. Norrmalms stadsdelsförvaltning arbetar med ständiga förbättringar och målmedvetet med lean som ger verksamheten kundfokus, effektiva arbetsprocesser och delaktiga medarbetare. Vi vill uppmuntra både kvinnor och män att söka våra lediga tjänster.

Äldre- och socialtjänstavdelningen är from 1/1- 2015 en ny avdelning inom Norrmalms stadsdelsförvaltning. Avdelningen rymmer myndighetsutövning inom familjeenhet och vuxenenhet, budget och skuldrådgivning, entreprenader inom funktionsnedsättning och boende samt utförarverksamhet och myndighetutövning inom äldreomsorgen, daglig verksamhet och hemtjänst inom LOV såväl som i kommunal regi.

Till beställarenheten inom äldreomsorgen söker vi nu en projektledare med ett övergripande ansvar för att leda projektet i flödet från beställning till hemtjänstutförare till granskning av fakturor. Tjänsten är en projektanställning i ca 9 månader med möjlighet till förlängning. Projektet innebär att du får chansen att vara med och utforma uppdraget tillsammans med ledningsgrupp på enheten. Enheten består av totalt ett 30-tal medarbetare som främst arbetar med biståndshandläggning. Enheten har en enhetschef och två biträdande enhetschefer.

Publiceringsdatum
2016-02-08

Arbetsuppgifter
I projektet med fakturagranskning söker vi en projektledare som kommer att se över och utveckla handläggningsprocessen gällande fakturor, fakturaunderlag och beställningar inom området hemtjänst. Du kommer att granska, följa upp och utveckla processen med syfte att säkra att hemtjänstfakturorna stämmer överens med beställningarna från stadsdelen. I rollen samverkar du med hemtjänstens utförare och upprätthåller ett nära och kvalitativt samarbete. Du arbetar främst i verksamhetssystemet Paraply och ekonomisystemet Agresso.

Kvalifikationer
För att klara det övergripande ansvaret i projektet söker dig som har en socionomexamen eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du ska ha flerårig erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg. Erfarenhet av att ha arbetat i verksamhetssystemet Paraply och ekonomisystemet Agresso är krav för tjänsten samt goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt inom äldreomsorg samt att du har erfarenhet av samverkan med olika professioner. Vidare har du mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Leanutbildning och/ eller erfarenheter av att ha arbetat med Lean ses som meriterande.

I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt och är trygg och stabil i din roll. Du är självgående och strukturerar och prioriterar ditt arbete på ett bra sätt. Du har god samarbetsförmåga och är van att kommunicera med olika professioner. För att trivas i denna roll är det viktigt att du har en god organisatorisk förmåga, trivs med administrativa arbetsuppgifter och att du drivs av att skapa ordning och struktur.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Dagtid 39,5 tim/vecka. Vi tillämpar flextid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: Tidsbegränsad anställning 9 månader.

Ersättning
Månadslön Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-21
Ange följande referens när du ansöker: A39297
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Andersson, Enhetschef 08-508 09 051
Camilla Westergren, HR-konsult 08-508 117 21 camilla.westergren@stockholm.se

Facklig kontakt
Facklig repr nås via Norrmalms växel 08-508 09 000

Företag
Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten

Adress
Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten
Box 3128
10362 Stockholm

Kontorsadress
Tulegatan 13 10362 Stockholm

Jobbnummer
2658625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten: