Kvalificerad redovisningsekonom till J.F Åkerberg & Son AB

Arena Personal Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-12-01

Om tjänsten
Tjänsten som kvalificerad redovisningsekonom innebär att du kommer att ha ansvaret för redovisningen i tre bolag med verksamhet i olika branscher. Du kommer att ha varierande och självständiga arbetsuppgifter såsom hantering av kund - och leverantörsreskontra, löpande kontering, kontoavstämningar, påminnelse och inkassohantering, in- och utbetalningar, kassaavstämningar, månadsbokslut och årsbokslut. I tjänsten ingår inte lönehantering.
Vidare kommer du vara kontaktperson till våra revisorer samt planera revisionen. Du rapporterar till Marknadschef/Ekonomichef samt ägaren till koncernen.

Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får ta ansvar i din yrkesroll. Vi sitter i attraktiva lokaler centralt i Stockholm och har vi en modern arbetsplats.
Detta är en deltidstjänst på cirka 60 % som ska tillträdas omgående.

Profil
Du har flera års arbetslivserfarenhet som kvalificerad redovisningsekonom, med varierande självständiga arbetsuppgifter och är helt självständig i bokslutsprocessen.
Som person är du ansvarsfull, resultatorienterad, serviceinriktad, noggrann, strukturerad och kan med lätthet växla mellan olika arbetsuppgifter. Vidare är du lösningsorienterad, initiativrik och kan självständigt planera ditt arbete. Ditt arbete kommer att ske i nära samarbete med övriga medarbetare. Vi tror att du därför har lätt för att samarbeta och kommunicera. Du har mycket goda kunskaper i Excel och behärskar övriga Officepaketet.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

J.F. Åkerberg & Son grundades redan 1908. Vår huvuduppgift var då att gräva brunnar och installera vattenpumpar. 1939 började vi borra brunnar för vatten och 1981 borrades och installerades vår första IVT-värmepump, som på den tiden var ganska unikt. Med åren har det blivit mer än 3000 värmepumpar alla av märket IVT.
Vi är idag ett team på 15 personer som arbetar på Åkerbergs.
Vårt geografiska arbetsområde sträcker sig från Bråviken i söder till Stockholm i norr.

I koncernen ingår även;
A-Partner som är experter på omställning och hjälper människor till ett nytt jobb.

Novonex ett erfaret serviceföretag med en hög känsla av miljömedvetenhet och kvalitet. Vi skapar rena och effektiva offentliga miljöer och underlättar vardagen för dig som privatperson.

Hygienteamet som erbjuder ett brett urval av prisvärda och högkvalitativa städtjänster till företag inom den privata och offentliga sektorn.
Koncernen omsätter cirka 55 milj. SEK.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-21
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2815
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jens Linde Privat: 0766331442 jens.linde@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2555648

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: