Kvalificerad kommunikatör för visstid till E-legitimationsnämnde

Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

E-legitimationsnämnden är en statlig myndighet med uppgift att stödja och samordna e-legitimeringar och e-underskrifter i den offentliga sektorns e-tjänster nationellt och internationellt.

Nämnden leds av sex ledamöter som är utsedd av regeringen och det löpande operativa arbetet genomförs av ett kansli. Frågorna ligger i framkant vilket präglar arbetet.

Nämndens mål är att

• alla ska kunna få tillgång till säkra e-legitimationer som är enkla att använda
• det ska vara enkelt och säkert för digitala tjänster att inkludera e-legitimering och e-underskrift
• det ska vara kostnadseffektivt för offentlig sektor med e-legitimering och e-underskrift

Uppgifterna inom kansliet är av varierande slag som analysarbete, utvecklingsprojekt, kommunikationsaktiviteter, omvärldsbevakning, uppföljning och granskning. Kansliet består av sex heltidstjänster och alla som arbetar på kansliet är formellt anställda av Skatteverket. Arbetet leds av kanslichefen.

Vi söker en skicklig kommunikatör med kundfokus som vill förmedla kunskaper och inspirera myndigheter, kommuner och övriga intressenter att prioritera nämndens frågeområden och rekommendationer. Du bör både ha en bred digital erfarenhet, vara utvecklingsintresserad och ha en god förmåga att skapa samarbeten såväl internt som externt.

Dina arbetsuppgifter som kvalificerad kommunikatör är varierande och växlar mellan strategiska och operativa frågor. För att trivas hos oss bör du därför stimuleras av att arbeta i ett litet team och snabbt kunna planera och prioritera om när förutsättningarna förändras. Arbetet spänner över ett brett fält och omfattar såväl rutinmässiga som mycket kvalificerade uppgifter.

I rollen ingår att vara ett kommunikativt stöd i verksamheten, att planera och arbeta med utåtriktade aktiviteter som mässor, seminarier och arrangemang, att kvalitetssäkra och målgruppsanpassa innehåll och kampanjer offline och online att arbeta praktiskt med budget, data och uppföljningar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleexamen med inriktning på information eller kommunikation, om minst 120p (180hp) eller motsvarande kunskaper förvärvade genom lång erfarenhet
• har flerårig erfarenhet av kvalificerat informationsarbete
• har flerårig erfarenhet av projektledning av arrangemang såsom mässor och seminarier
• har goda kunskaper i svenska och engelska
• har erfarenhet av att målgruppsinriktad kommunikation ?
• har erfarenhet av arbete med grafisk profil och dataprogram för layout- och bildbehandling
• är kommunikativ och kreativ
• är strukturerad, självgående och flexibel
• är bra på att samarbeta med många olika parter

Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter vid kommunikationsavdelning inom offentlig förvaltning.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass.

Anställningen omfattar heltid och utgör en visstidsanställning. Anställningen löper i 9 månader från tillträdesdatum. Tillträde 1/12 2017.

Du förväntas också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Mer information finns på www.elegnamnden.se

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-11-02

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annika Bränström, Kanslichef 010-5741228
Inger Greve, Kommunikationsansvarig 010-572 32 18
Ann Charlotte Odengran, hr konsult ann.charlotte.odengran@skatteverket.se 010-5723876
Susanne O 'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kortagatan 10
17194 Solna

Kontorsadress
Kortagatan 10

Jobbnummer
3780809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: