Kvalificerad HR-specialist

Myndigheten för digital förvaltning / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten för digital förvaltning i Sundsvall, Stockholm eller i hela Sverige

Från och med 1 september 2018 får Sverige en Myndighet för digital förvaltning. Myndigheten ska vara en katalysator och öka digitaliseringen av den offentliga sektorn. Myndigheten ska driva förändring och sprida arbetssätt och kunskap om digital verksamhetsutveckling som hela den offentliga sektorn kan ha nytta av. Det kommer att vara en öppen och modern arbetsplats där ny teknik används och där det digitala är förstahandsvalet. Vill du bidra till ökad samhällsnytta genom digitalisering?

Vill du vara med och bygga en modern myndighet med modiga, kunniga och kvalificerade medarbetare? Då kan du vara den vi letar efter.

Publiceringsdatum
2018-06-13

Dina arbetsuppgifter
Som HR-specialist jobbar du tillsammans med HR-chefen och har en viktig roll i uppbyggnaden av den nya myndigheten. Du kommer att få en unik möjlighet att delta i formandet av en attraktiv och nytänkande arbetsplats som kan fungera som förebild för andra.

Du arbetar såväl strategiskt som operativt för att tillsammans med myndighetens ledning och chefer utveckla myndigheten till en framgångsrik och lärande organisation.

Som HR-specialist kommer du ha en viktig roll i att ta fram och utveckla en gemensam organisationskultur med ett medarbetarskap, ledarskap och värderingar som stödjer myndighetens uppdrag att arbeta för att Sverige ska vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter.

En annan viktig uppgift är att säkerställa myndighetens behov av en mångfald av kompetenser. Inom kompetensförsörjningsområdet ingår även att skapa kreativa former för samverkan med andra organisationer. Det kan t.ex. handla om att låna in och låna ut olika kompetenser, samarbeta med studenter och lärosäten, samverka inom ramarna för Myndighetsnätverket.

I rollen i övrigt ingår vanligt förekommande HR-uppgifter som t.ex. rekrytering, arbetsmiljö- och friskvårdsarbete, policydokument och att vara konsultativt stöd i HR-frågor. Det kan även vara aktuellt att delta i annat utvecklingsarbete inom myndighetens verksamhet, t.ex. och att planera och processleda vid genomförande av workshop och seminarium.



Dina erfarenheter

Vi söker dig med en högskoleutbildning inom HR eller motsvarande erfarenhet. Du har flerårig erfarenhet av självständigt och kvalificerat utvecklingsarbete inom områdena organisationsutveckling och kompetensförsörjning.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom statlig sektor och erfarenhet av digitalisering.



Personliga egenskaper

Du brinner för att utveckla verksamhet, arbetssätt och processer och har intresse för digitaliseringens möjligheter i samhället. Som person är du drivande, idérik och modig. Du är resultatorienterad och har god förmåga att omvandla visioner till mål och handling.

Då rollen innefattar en stor del samverkan med andra, både inom och utanför organisationen, krävs det att du som person är relationsskapande, anpassar ditt sätt att vara efter situation samt har en väl utvecklad samarbetsförmåga. Din kommunikationsförmåga och din förmåga att bygga en kultur med hållbara professionella relationer kommer hjälpa dig att göra ett värdefullt jobb!



Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så fort som möjligt.

Placeringsorten är Sundsvall.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom tjänsten är säkerhetsklassad.

Vi eftersträvar en mångfald på arbetsplatsen vad gäller kompetenser och erfarenheter och vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.



Är du intresserad?

Experis AB i Sundsvall håller i rekryteringen och ansvariga rekryteringskonsulter är Karin Frisendahl 070-3774546 eller Alexandra Köhn 070-2873930 .

Fackliga kontaktpersoner är Roger Pettersson för Seko 070-609 06 13, Jonas Lidberg för Saco-S 070-665 29 65 och Marie-Therese Gyllhede för OFR-S 076-135 00 88.

Din ansökan med CV och ett brev där du beskriver varför just nu passar för rollen vill vi ha via länken nedan senast den 27 juni.

Läs mer om myndigheten via länken

www.sou.gov.se/fi-201709-utredningen-om-inrattande-av-en-myndighet-for-digitalisering-av-den-offentliga-sektorn/



Läs mer om att flytta till Sundsvall här:

https://naringslivsbolaget.se/etablera-och-utveckla-foretag/inflyttningsservice/

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-27
Ange följande referens när du ansöker: 46773
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Frisendahl kfr@se.experis.com 060-64 65 47

Företag
Myndigheten för digital förvaltning

Adress
Myndigheten för digital förvaltning
85232
85232 2281

Kontorsadress
Esplanaden 6

Jobbnummer
4202996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Myndigheten för digital förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten för digital förvaltning: